Начало форум Общи дискусии

Общи дискусии

Knigi-igri.net - за всички, които си ги спомнят.

Място за обсъждане на теми, събития и публикуване на съобщения, несвързани пряко с фантастика, евристика или прогностика

Re: Knigi-igri.net - за всички, които си ги спомнят.

Мнениеот Efix » Пон Май 26, 2014 7:19 pm

„Още по-голямото приключение на малкото таласъмче“

Изминала е цяла седмица от „Голямото приключение на малкото таласъмче“. А цялата седмица е много дълго неприключенско време за едно таласъмче. Когато есенните дъждове наводняват дупката му, Таласъмчо тръгва да подири нов дом в едно още по-голямо приключение, което разчупва границите на фантазията! През горещи пустини, джунглести джунгли, морета от мляко, и разбира се, острови на съкровища! От ледения полюс, та до къщичката на автора! По суша, въздух и вода, та чак в Страната на Сънищата, където нищо не е такова, каквото изглежда. Очакват Ви двойно повече приключения и тридесет края, които можете да достигнете!

След феноменалния успех на експерименталната приказка-игра „Голямото приключение на малкото таласъмче“, Никола Райков ни кани на едно още по-голямо приключение в дебрите на детското въображение. В своя уникален стил, обикнат от читателите, той смесва бивалици-небивалици с остроумни закачки и умело жонглира с думите в търсене на доброто и човешката топлина. Никола Райков уверено е надскочил своя дебют, добавяйки в своята палитра ярък диалог, динамично действие и мащабен размах.

Резултатът е "ОЩЕ ПО-ГОЛЯМОТО ПРИКЛЮЧЕНИЕ на малкото таласъмче"!Наближава най-детският от детските празници - 1 юни! Какъв по-хубав подарък за едно малко таласъмче от луксозна, приключенска книга написана от български автор!



Новите Книги-Игри от любимите автори

Току що се разбра коя ще да е тайнствената първа книга от серията книги-игри от старите класически автори! И заглавието, и авторът ни оправдават очакванията - но кои са те и дали е така, преценете сами като видите текста от задната корица на книгата:

“Бързи вятърни шейни браздят безкрайната пустош на този суров свят - а най-бързите сред тях са на Ледените пирати, страховитите грабители на Севера. Когато призрачната им Ледена фрегата отнася похитената принцеса на борда си, само ТИ, млад приключенец, можеш да възпреш дръзкия план на пиратския главатар, който заплашва съдбините на Кралството. Ще успееш ли да прекосиш обвеяната от смъртоносни вихри повърхност на заледения океан, да се справиш с дивите племена, които я обитават, да откриеш митичната пиратска Цитадела - и да разбулиш най-голямата тайна от забравеното минало на тази замръзнала земя?”



Книгите-игри в Русия

През месец май започна една инициатива за сближаване на българската книги-игри общност с руската такава. За целта в руския форум за книги-игри започнаха да се публикуват поредица статии за книгите-игри в България. В специален блог руските фенове на книгите-игри могат да се запознаят с историята, настоящето и бъдещето на книгите-игри в България. Какво ще произлезе от тази междунационална инициатива впоследствие - само бъдещето ще покаже.
Efix
 
Мнения: 16
Регистриран на: Нед Окт 21, 2012 11:09 am

Re: Knigi-igri.net - за всички, които си ги спомнят.

Мнениеот ivanushka » Пет Юли 18, 2014 12:44 am

Преди известно време реших да открия света на книгите-игри, купих си една книга-игра и сега искам да споделя някои мисли, които може да се окажат полезни за авторите на книги-игри.

Когато си купих книгата си мислех: "Чудесно! Сега ще мога сам да определям развитието на сюжета!".
За съжаление това се оказа наивна моя детска мечта.
След няколко "фатални" грешки, връщания към началото и започване отново, заедно с раздразнението, скуката и досадата от повторението дойде и разбирането че "книгата-игра" всъщност е по скоро "Безкомпютърна игра" от колкото книга.

"Безкомпютърна игра" - не е лошо като идея! Въображението на четящия играч да замени компютъра - това е много голямо постижение и в крайна сметка е от полза за играча. От столетия е ясно че четенето за четящия несъмнено е полза. За съжаление тук веднага се вижда противоречието между "четящия" и "играч" - това в наши дни за съжаление е непостижимо съчетание. Или поне много трудно достижимо. Но както и да е.

Според мен би било добре към "книгите-игри" да се предлага за желаещите допълнителна брошура с указания и съвети към начинаещите за оптимална стратегия за игра и за борба със скуката от започването от начало.

Обикновената книга представлява една или няколко сюжетни линии при които читателят е наблюдател. Освен ако не обича да си фантазира различни алтернативи на събитията от книгата.
"Книгата-игра" е по скоро лабиринт в който е пуснат читателя.
Може да е пуснат като бяла опитна мишка, в лабиринт с тесни коридори със сиви и безлични стени, която мишка трябва да намери "сиренцето" в края на лабиринта, като при това избегне някои "капани", поставени там за да направят живота на мишката по "интересен" и изпълнен с "приключения". "Колкото повече капани - толкова по интересно!". Това е подхода при "Безкомпютърната игра".
Но читателя може да бъде пуснат в лабиринта и като гост в някой парк, в който да може да се наслади на красотата на природата около алеите, като не му е отнета свободата да си избере от къде да мине и до къде да стигне, а ако иска да мине и през всички алеи - защо не? и ако иска да се задържи някъде повечко - защо не? И да не се тревожи за това дали при следващото отклонение няма да попадне в някой "капан" и да му се наложи да започва от начало. Това би бил подход при който читателят вече би могъл да стане и творец, макар и в ограничена степен. А това си е може би цяло направление в литературата. А може би дори това е и ново като направление в литературата. Може би точно това съм очаквал от "книгата-игра" която съм си купил но не съм го намерил...

Трябва да се отбележи че книгата не е просто сюжет. Най хубавите книги имат в себе си нещо повече от сюжет. И точно това "нещо повече" ги прави ценни. А има много книги с прекрасен сюжет и на боклука на литературата. Въпроса е как "книгите-игри" биха имали и това "нещо повече"? Според мен първия подход "Безкомпютърна игра" има твърде ограничени възможности в това отношение. Докато втория подход според мен е решението на проблема за това "нещо повече".

Между горните две крайности се откриват безкрайно много възможности за "книгите-игри". Както за успехи, така и за провали.

И понеже провала е по лесно достижим от успеха възниква въпроса дали пък няма връзка между успеха на "книгата-игра" и схемата, конструкцията на лабиринта?

В тази връзка си мисля че може би би било добре да се включва и някаква графична схема която да показва възможните линии по които се развива сюжета (без да разкрива самия сюжет).

И тогава може би ще се установи че има някои по-добри и някои по-лоши схеми. Вероятно може да се окаже че има "оптимална" схема - такава при която максимален брой читатели се чувстват най добре. Или пък да се оформят стилове в схемите на книгите и различните читатели да предпочетат един или друг стил.

Възможно е да се окаже че самата схема е един вид произведение на изкуството - както архитектурните паметници например. Или пък както красиви разклонения на някое вековно дърво. Или пък както плана на алеите на някой парк.

Може би може да се стигне дори още по далеч - самата схема за възможните развития на сюжета да се получава с участие на читателя. Читателя - създател не просто на конкретния сюжет а на цялата схема на възможните сюжети. Така читателят още повече би станал и творец.
Както се казва във филма "Двойникът" с Тодор Колев: "Това е ... Напредък..." :problem:

И ето един друг интересен въпрос: схема на "книга-игра" включваща затворен контур?
След няколко успешни хода се оказваме там от където сме тръгнали? Или дори цяла плетеница от затворени контури? Нещо като примка във времето? Или "Затворени Време подобни Криви" - каквито биха могли да се получат като решение на уравненията от общата теория на относителността?
Рай за таим-фантастиката!
Е разбира се и голям потенциален източник на скука ...
Кой знае...
ivanushka
 
Мнения: 121
Регистриран на: Пет Май 21, 2010 8:31 pm

Re: Knigi-igri.net - за всички, които си ги спомнят.

Мнениеот Efix » Чет Окт 30, 2014 8:16 pm

ivanushka написа:.....


Радвам се, че си открил света на книгите-игри - има над 250 книги-игри на български език, които можеш да прочетеш.

А иначе вместо да четеш можеш да пишеш:

Конкурс 10 - Конкурс за кратък интерактивен разказ

Ето, че дойде времето поредния и дългоочакван конкурс за разкази-игри. Негови организатори отново са всеотдайните хора от отдел Дигитализация. Като в случая се надявам да получим рамо и от бурно развиващия се отдел Популяризация. Този път, за разлика от предишните конкурси със строго определени рамки почти единственото ограничение за участниците ще е срокът за писане, времето, което ще успеят да отделят, за да оформят произведенията си и самата тема естествено.

Срок: почти месец - до 1-ви декември 2014 г.

Условия: в темата на форума за книги-игри
Efix
 
Мнения: 16
Регистриран на: Нед Окт 21, 2012 11:09 am

Предишна

Назад към Общи дискусии

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron
Общо на линия са 2 потребители :: 0 регистрирани0 скрити и 2 гости (Информацията се обновява на всеки 5 минути)
На Сря Яну 15, 2020 8:06 pm е имало общо 349 посетители наведнъж.

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта