Начало форум Наука и прогностика

Наука и прогностика

Две прогнози за бъдещите автомобили

Място за обсъждане на теми, свързани с наука, философия, прогностика, евристика

Re: Две прогнози за бъдещите автомобили

Мнениеот akonitin » Пет Фев 18, 2011 11:51 pm

robinofloksli написа:Айде взехме да си обясняваме кой какво си мисли и какво влага в даден термин. Конвеерна машина е машина която прави някаква модификация на продукта докато той преминава покрай нея на конвейерната лента. Например заваръчен апарат, преса, сортировъчна машина, пакетираща машита и тн. Ако твърдиш, че такова нещо няма, язък ти за инженерството. Ако пък държиш да обориш опонента без дори да направиш опит да го разбереш, тогава и гугъл не може да ти помогне.


Няма, защото всяка от посочените машини може да работи и извън контекста на конвейра, например до всяка от описаните машини материала може да идва и на количка, а не по конвейрна лента. Конвейри има и в рудодобива, с тях се пренася рудата до флотационната машина, въореки това не може да се каже, че рудодобива е конвейрно производство.


Производителността 1) е съобразена с потреблението, тя не е нито ниска, нито висока, тя е толкова колкото има заявки от дистрибуторите на едро. 2) - буфер ти трябва задължително, защото никой производител няма работеща кристална топка с която да предвижда размера на поръчките пред следващите няколко часа. 3) размерът на този буфер е голям или малък, в зависимост от спецификата на производството, от това колко е близо производството до потреблението, от динамакита на пазара и от ред други фактори, нямаши никакво отношение към начина на производство. Амазон пуснаха поръчкови книжки на цената на полиграфските, обаче там се чака. Не е като да вземеш книгата в ръка и да я прелистиш докато решаваш дали да я купиш или не. И това е модел, който сравнително работи при книгите. Какво да кажем за един хляб, който се прави в Търново, а се купува в София? Ще си поръчаш кифла по интернет и ще чакаш 2 дни за доставка?


Производителността е колко стоки от даден вид можеш да произведеш за единица време с определено количество хора. Понеже разходите за работна заплата са съществен дял в себестойността на крайния продукт, то увеличаването на производителноста намалява себестойността на продукта. 1) Ако имаш потребление на 10 хляба, има значение дали за 2 часа произвеждаш тези 10 хляба с 5 или с 10 души. 2) Буфер не ти трябва, дори е вреден, ако времето ти за производство на дадено количество стоки е приемливо за потребителя, иначе рискуваш да натрупаш стоки, които никога няма да се продадат (примера със супермаркетите), стойността на които трябва да калкулираш в стойността на продадените стоки. Понеже производителя няма кристална топка, то най малко разходи би имал ако работи на принципа "произвеждам при заявка".


И как по-точно? Като си спестиш заплатата на складажийката? Като не инвестираш в скъпи автоматизирани конструкции, недвижима собственост и тн? А я помисли какво трябва да направиш ако се лишиш от това удоволствие? Няколко отдела търговски мениджъри, които да създават, поддържат и доставят по каталози, консултират клиенти, разхождат се наляво надясно за сметка на компанията и тръбят на висок глас, че тяхното е най-доброто, защото могат да ти го направят ТОЧНО каквото искаш, но от друга страна една подобна армия на конкуренцията твърди съвсем същото и като цяло конкуренцията ти убива всяка възможна печабла, а вложенията за скъпа всичкоправеща машина си остават неизплатени. Чудесна алтернатива, няма що.


Вече обясних по горе - складовете за готова продукция определят реалната възможност да се заринеш със стоки, които не са нужни на пазара. Отдели с търговски мениджъри не ти трябват, трябват ти аналитични отдели, които да предвиждат нуждите на пазара и обратна връзка клиент-производител, т.е. произвеждаш само това, което желае клента.



Казва се - пазарен таргет, цел. Пазарният дял тепърва има да го спечелиш.


Нарича се таргет, ако произвеждаш еднотипни изделия, с ниска добавена комплексност (неуниверсалност).

Това със себестойността не е много сигурно, затова го оставям настрана. Ако искаш да го докажеш - моля, прецизирай си твърдението.
Неуниверсалните продукти са голям плюс ако става дума за луксозни стоки, например автомобили. Супер яко е да караш кола която никой друг няма или поне не изглежда като никоя друга. Пернишкият тунинг е една сериозна за нашите мащаби индустрия. Когато става дума за традиционни, масови стоки, универсалността е по-скоро недостатък. Представи си машини за хлям. Пускаш в отвора вода и брашно, но на изхода има не пет, не педесет а безкрайно количество варианти. Какво ще направиш? Ще се заровиш до ушите в интернет, за да научиш всичко за хляба или ще идеш в някой форум, където някой вече е пробвал някой вариант и ще си свалиш неговия пресет? (мноу яки кифли, копеле, връткаш първото копче на две, третото на четири и два шута като започне да бръмчи...)


Неуниверсалната кола би изглеждала така: 200 конски сили двигател, за да обхване "таргета" от желаещите автомобил с двигател от 50 до 200 коня, с климатик, дори ако се продава в Сибир и двоен противопрахов филтър, дори когато не се продава в Саудитска арабия, с подгряване на седалките дори когато е за ОАЕ и т.н. Останалото не виждам защо го повтаряш, нали и аз това казвам, универсалността на продукта е недостатък.



Нима? Нокия? Не използва конвеер? Сериозно - ползвай гугъл, животът ти ще е по-лек

http://nikhilpant.multiply.com/photos/a ... ne#photo=2

И между другото - виждат се няколко конвеерни машини, като бонус...



Да, това е Гъвкава Автоматизирана Поточна Линия, не е конвейр. Добре се виждат и универсалните машини.


А пък по логиката на дефиницията, конвейер е поточна линия, на която се създава някакъв продукт. Има няколко вида конвейери, един от тях е барабанния. В едина автомат за кафе става точно това - на барабан, в една чаша се прибавя кафе, мляко, захар. Нима това не е конвейер? Насочващ въпрос - ако до автомата за кафе стоят две работнички в сини манти, които натискат копчето за автомата и ти вземат монетата ще стане ли конвейер?


Конвейра е устройство за пренасяне на някакви материали, конвейрите могат да пренасят вар, цимент, камъни и какво ли не. Вече ти дефинирах какво означава конвейрно производство, ти такава дефиниция все още не си дал, въпреки, че не си съгласен с моята. Конвейр можеш да имаш и в манифактурно производство, например ако по конвейр до шивач пристигат едновременно всички конци, плат, игли и копчета с които той ще ушие една риза (един човек прави всички операции, реже, крои, шие). Наличието на конвейр в този случай не прави производството конвейрно, то си остава манифактурно. От друга страна при конвейрно производство може да няма изобщо конвейр, а материалите да се пренасят с количка, теглена от работник, който е специализиран само в тегленето на количката (както е било във фабриките на Форд), другите работници са специализирани в други операции - един завива болтове на главата на двигателя, друг болтове на джанти и т.н. В конвейрното производство отделния работник няма нужда да обхваща целия процес на производството, достатъчно е добре да познава само собствената си част. В съвременното производство тази тясна специализация отново е изчезнала, но този път е заместена от работника-проектант, който трябва да е запознат с всички процеси, свързани с конкретното производство.

Необходимостта е много субективно понятие. За теб е безсмислено една чиновничка да стои на гише и да ти взема пари за издаване на документи, след като можеш да си ги поръчаш и по интернет, с електронен подпис. От гледна точка на чиновничката обаче ти с твоя интернет сте безсмислени, защото тя е прекалено възрастна за да учи нови професии тепърва. Същото важи и за "социалния конструкт" - в дългосрочен платн той е необходим като минимум на участниците в него. Тези участници които го считат за ненужен отдавна са емигрирали към друг социален конструкт, например - на село.


Описал си изкуствената заетост, характерна навремето за социализма, а вече характерна и за развитото общество в ЕС. Запазваме едно работно място, въпреки, че то е ненужно с цел... да осигурим заетост, на човека който не може да върши друго... В дългосрочен план това води до загуба на конкурентноспособност на цялото общество. В конкретния случай, вместо да свърша някаква работа, трябва да ходя някъде, до някакво гише и да чакам, запълвайки нечие работно време.


А, ти имаш предвид гръцката фаланга от 15-16 век преди Йисус... Да, той е малко неадекватен на съвременните оръжейни системи.


Не, нямам предвид, гръцката фаланга, много добре знаеш и се правиш на ударен. Ирак и Ливан са показателни за това как концентрирането на армии е вредно за самите армии, ако са изправени срещу по разконцентриран, но по мобилен противник.
akonitin
 
Мнения: 280
Регистриран на: Чет Май 20, 2010 9:45 pm

Re: Две прогнози за бъдещите автомобили

Мнениеот Шаркан » Съб Фев 19, 2011 12:14 am

Анкара е само временно явление
тъй ли? Трае вече близо сто години. На този фон ние тук (ти, аз, Иво, Светльо) сме "временно явление"...
гръцката фаланга от 15-16 век преди Йисус
ъъъъ....
1) кой е Йисус?
2) първото историческо споменаване на такъв тип строй е от VІІ в. пр.н.е. не от ХVІ-ХV...
за фаланга се говори и в Илиадата (пак не е ХVІ-ХV, а едва ХІІ)
3) за какво спориш всъщност?
Шаркан
 
Мнения: 1410
Регистриран на: Чет Апр 29, 2010 9:36 am
Местоположение: ... ... ...

Re: Две прогнози за бъдещите автомобили

Мнениеот bogdanov » Съб Фев 19, 2011 12:58 am

Шаркан написа:
Анкара е само временно явление
тъй ли? Трае вече близо сто години. На този фон ние тук (ти, аз, Иво, Светльо) сме "временно явление"...
гръцката фаланга от 15-16 век преди Йисус
ъъъъ....
1) кой е Йисус?
2) първото историческо споменаване на такъв тип строй е от VІІ в. пр.н.е. не от ХVІ-ХV...
за фаланга се говори и в Илиадата (пак не е ХVІ-ХV, а едва ХІІ)
3) за какво спориш всъщност?


90 все пак. Той и Бон беше столица 50 години и изглеждаше непоклатим.
Приемат ли турция в ЕС, вероятно ще преместят столицата.
bogdanov
 
Мнения: 797
Регистриран на: Пон Мар 01, 2010 9:21 pm

Re: Две прогнози за бъдещите автомобили

Мнениеот Шаркан » Съб Фев 19, 2011 1:12 am

Приемат ли турция в ЕС
все по-съмнителна перспектива.
ЕС може да се разпадне, ако не промени сегашния си формат.
Шаркан
 
Мнения: 1410
Регистриран на: Чет Апр 29, 2010 9:36 am
Местоположение: ... ... ...

Re: Две прогнози за бъдещите автомобили

Мнениеот robinofloksli » Съб Фев 19, 2011 4:24 pm

1) кой е Йисус?


Един нещастен евреин, който последователите му превърнаха в господ. Или поне така разправят.

2) първото историческо споменаване на такъв тип строй е от VІІ в. пр.н.е. не от ХVІ-ХV...
за фаланга се говори и в Илиадата (пак не е ХVІ-ХV, а едва ХІІ)


Много историци датират троянската война преди 12 век пр.н.е. Аз не съм историк, но когато четох Илиада останах с впечатлението, че способа да прикриваш с щита си другарчето отляво, а другарчето отдясно да прикрива тебе е добре позната и отколешна практика за времето в което се описват събитията.
Да не се взема насериозно...
Аватар
robinofloksli
Модератор
 
Мнения: 1695
Регистриран на: Сря Яну 08, 2003 2:15 pm

Re: Две прогнози за бъдещите автомобили

Мнениеот robinofloksli » Съб Фев 19, 2011 4:40 pm

Виж, омръзна ми. Това не е спор, а караница и перчене. Нямам никакво намерение да те убеждавам в нуждата от складове. Щом смяташ, че е порочна практика, не убеждавай мен, складовете на едро, Метро и други такива ги знаеш къде са, ако си упорит ще ти уредят среща с някой мениджър средна ръка, който ще те изтърпи цели минути преди да се сети, че има "важна" работа.
Нямам намерение да споря и що е то конвеер. Има укипедия, моето разбиране за нещата съвпада с написаното там. Щом искаш да предефинираш понятията, моля, но аз отново не съм твоя човек. БАН е на 4км, побързай преди да го затворят.
Нито пък имам желание да те просвещавам на тема какви са задълженията на един търговски директор.
Ирак и Ливан са държави които никога не са имали армии, а банда въоражени със съветска техника цигани. Армиите на Вермаха са доказали не веднъж и дваж предимствата на КОНЦЕНТРИРАНА мобилна военна формация. Една формация освен че може да бъде поразена от някакво оръжие може и да пуца, при това концентрирано. Нещата зависят от много фактори и никога не е имало универсални принципи от сорта - не се събирайте накуп момчета, ако ни метнат граната ке изпукаме дружно... Или пък ако искаш можеш да обясниш на някой франчуляк, че е можело да победят германците с конвенционалните за онова време оръжия, трябвало е само фашагите да се наредят в редичка и да мижат с очи... На мен подобни обяснения ми омръзнаха до смърт.
Да не се взема насериозно...
Аватар
robinofloksli
Модератор
 
Мнения: 1695
Регистриран на: Сря Яну 08, 2003 2:15 pm

Re: Две прогнози за бъдещите автомобили

Мнениеот Шаркан » Съб Фев 19, 2011 6:19 pm

robinofloksli написа:Има укипедия, моето разбиране за нещата съвпада с написаното там.
толкоз безкритично? хм...
Ирак и Ливан са държави които никога не са имали армии, а банда въоражени със съветска техника цигани.
айдеее...
Армиите на Вермаха са доказали не веднъж и дваж предимствата на КОНЦЕНТРИРАНА мобилна военна формация.
да се сещаш, че от времето на ВСВ има известни дребни промени в средствата за унищожение и средствата за тяхната доставка до целта...
отделно: да даваш за пример ПОБЕДЕНА армия - е, въпрос на вкус, да. Съветската армия показва повече способност към концентриране КОГАТО ТРЯБВА ДА НАСТЪПВА. И е стоварвала концентриран артилеристки огън по струпванията на техника и жива сила, складове с муниции и горива. Е, правила е и пълни глупости (по заповед на гениалния Жуков) - атака в пълен ръст срещу картечни гнезда, като ги е засипвала с трупове, или преди това картечниците са прегрявали (понеже не са "максимки" с водно охлаждане)...
Да не говорим за почти постоянно пламтящите петролни кладенци на Плоещ.
А за изпепеляването (преди атомната бомба) на Дрезден нещо да кажеш? близо 800 градуса в центъра - съди се по стопените тухли. Виждал съм ги в музея там.
никога не е имало универсални принципи от сорта - не се събирайте накуп момчета, ако ни метнат граната ке изпукаме дружно..
Иво... ти в коя армия (и през коя епоха) си служил? След Освободителната война всички армии по света започват да практикуват максимално разпръснат боен строй. Съсредоточаването се прави тайно и непосредствено преди нанасяне на удар. Иначе, попадайки под изпреварващ противников пестник - положението на Червената армия през лятото на 1941-ва...
На мен подобни обяснения ми омръзнаха до смърт.
...хайде, няма до коментирам това... в смисъл че и ти с ината си също омръзваш. Може би надявайки се да "спечелиш" служебно...
Спойлер:
Един нещастен евреин
арамеец, за да бъдем точни. Пък и името му май не се пише така...
Много историци датират троянската война преди 12 век пр.н.е.
да допуснем, че е така. Но сведенията за фаланга като боен строй ги споменава САМО Омир, а той живее доста по-късно и, съответно, пренася реалии от своето време в миналото (по същия начин през Средните векове сцената, да речем на разпъването на "нещастния евреин", е нарисувана така, сякаш се е случила по времето на художника - дрехи, въоръжение, пейзаж...)
Обаче военните историци твърдят, че това, което е прието да се нарича "фаланга", се появява едва през VІІ век пр.н.е.
А след това е подобрено от македонския цар Филип ІІ, за да може да използва набързо мобилизирани селяни като пълноценни войници (щом вярваш на Уикито толкова безрезервно, приеми го като факт). Фалангата бележи началото на масовизацията на войната, която преди това в античния свят е привилегия на аристокрацията и техните храненици. Никъде в Илиадата не е казано, че ахейците настъпват като единен строй, всеки цар е с дружината си, че и отделни герои - със собствена свита, а по-лудите - в горда самота, за да е по-славно...
Напомням ти, че филмът с Брад Пит НЕ Е документален.
Шаркан
 
Мнения: 1410
Регистриран на: Чет Апр 29, 2010 9:36 am
Местоположение: ... ... ...

Re: Две прогнози за бъдещите автомобили

Мнениеот akonitin » Нед Фев 20, 2011 11:07 am

robinofloksli написа:Нямам никакво намерение да те убеждавам в нуждата от складове. Щом смяташ, че е порочна практика, не убеждавай мен, складовете на едро, Метро и други такива ги знаеш къде са, ако си упорит ще ти уредят среща с някой мениджър средна ръка, който ще те изтърпи цели минути преди да се сети, че има "важна" работа.

Ирак и Ливан са държави които никога не са имали армии, а банда въоражени със съветска техника цигани.


Няма да коментирам останалите ти "дълбокомислия" и "просвещение", само тези.

Не е мое мнение (не смятам), че складовете не са необходими и са порочна практика, казах, че са неефективни и така смятам не само аз. Не бъди толкова убеден и в мнението на предложените от теб "експерти", първо "Метро" не е производствено предприятие, второ, понеже съм работил с "Метро" от страната на доставчик знам, че "Метро" не споделят никакъв риск с доставчиците си - предлагат търговска площ срещу процент, никаква складова площ (всичко "излишно" се връща веднага на доставчика).

Не случайно посочих Ливан, защото през 2006-та се случи нещо, което не се беше случвало през целия 20-ти век. Една група от "въоръжени със съветска техника цигани" (които дори не са някакво държавно формирование, нито армия) успя да спре настъплението и провали плановете на редовна армия, нанасяйки й невиждани до тогава загуби. "Групата цигани" за първи път в свветовната история успя да осъществи военноморска блокада, без самата тя да разполага с военноморски флот, като същевременно, между другото, военноморския флот на "редовната цивилизована армия" понесе загуби.

ПП: Блокирането на Хайфа е донесло между 2 и 10 млрд. УСД загуби за Израел, докато самата блокада е струвала на Хизбула под 100 000 УСД.

ППП: По интересното в случая е, че 4 години преди войната от 2006-та
akonitin
 
Мнения: 280
Регистриран на: Чет Май 20, 2010 9:45 pm

Re: Две прогнози за бъдещите автомобили

Мнениеот Шаркан » Нед Фев 20, 2011 3:11 pm

Не случайно посочих Ливан, защото през 2006-та се случи нещо, което не се беше случвало през целия 20-ти век. Една група от "въоръжени със съветска техника цигани" (които дори не са някакво държавно формирование, нито армия) успя да спре настъплението и провали плановете на редовна армия, нанасяйки й невиждани до тогава загуби. "Групата цигани" за първи път в свветовната история успя да осъществи военноморска блокада, без самата тя да разполага с военноморски флот, като същевременно, между другото, военноморския флот на "редовната цивилизована армия" понесе загуби.
ценен опит :thumbdown:
Шаркан
 
Мнения: 1410
Регистриран на: Чет Апр 29, 2010 9:36 am
Местоположение: ... ... ...

Предишна

Назад към Наука и прогностика

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

Общо на линия e 1 потребител :: 0 регистрирани0 скрити и 1 гости (Информацията се обновява на всеки 5 минути)
На Пон Окт 21, 2019 7:31 am е имало общо 226 посетители наведнъж.

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта