Начало форум Наука и прогностика

Наука и прогностика

Две прогнози за бъдещите автомобили

Място за обсъждане на теми, свързани с наука, философия, прогностика, евристика

Re: Две прогнози за бъдещите автомобили

Мнениеот akonitin » Чет Фев 10, 2011 4:34 pm

Deyan написа:
akonitin написа:Този проблем се обуславя от това, че хората предпочитат (или могат да си позволят) евтини продукти от масово производство, а не скъпи бутикови продукти.


В болднатото е скрит ключа от бараката, щото на всички им се иска "както готви мама", но не всеки може да си го позволи, засега.


akonitin написа:Индивидуализирането е скъпо удоволствие. И има само два начина да си го позволиш:
1. Да замениш голямото потребление на масови продукти с малко на индивидуализирани.
2. Да имаш 1 милиард китайци дето да са навити да ти произвеждат евтино масови полуфабрикати дето после някой да индивидуализира.


В италианските промишлеи фабрики пък съм видял друго - огромни поточни линии, безбрежни складове и т.н., сменени от едно помещение с големина на двустаен апартамент с напълно автоматизирана система за производство, включително и напълно автоматизиран склад, идеята на което е да се произвеждат бързо малки заявени серии конвекторни фурни по индивидуалните заявки на отделните клиенти. В крайна сметка такъв тип производство излиза по евтин от масовото предвид това, че за да се обхване широк пазарен дял при масово производство се налага изделията да се правят с по голяма степен на добавена комплексност (повече опции в един уред, така че разлини групи потребители да намират в една машина опциите които им трябват, въпреки, че не ползват друга част от всичките заложени опции).
Неиндивидуализирането се оказва по скъпо и разхитително удоволствие, особено когато производството ти може много гъвкаво да се адаптира към конкретни изисквания (технологично съкратен път от дизайн на дисплей до конретно изпълнение). вече е факт, няма какво да си чешем езиците с остарели категории.
akonitin
 
Мнения: 280
Регистриран на: Чет Май 20, 2010 9:45 pm

Re: Две прогнози за бъдещите автомобили

Мнениеот Йордан Янков » Чет Фев 10, 2011 5:16 pm

Който иска да прочете тук за съвременната организация на производство (мака че английската статия е по-добра):
http://bg.wikipedia.org/wiki/Стегнато_производство

Ефектите от прилагането на тези методи ги наблюдаваме в сегашната световна криза, но първо те бяха наблюдавани в Япония (от където произлизат). Робин да не се подлъгва, че Тейлър и Форд говорели същите неща (това е англо-саксонски опит да се омаловажи направеното от Тойота).
Метаморфи от всички Вселени - обединявайте се!
Аватар
Йордан Янков
 
Мнения: 1320
Регистриран на: Нед Яну 05, 2003 12:51 pm

Re: Две прогнози за бъдещите автомобили

Мнениеот robinofloksli » Пон Фев 14, 2011 4:41 pm

exPesho написа:Който иска да прочете тук за съвременната организация на производство (мака че английската статия е по-добра):
http://bg.wikipedia.org/wiki/Стегнато_производство

Ефектите от прилагането на тези методи ги наблюдаваме в сегашната световна криза, но първо те бяха наблюдавани в Япония (от където произлизат). Робин да не се подлъгва, че Тейлър и Форд говорели същите неща (това е англо-саксонски опит да се омаловажи направеното от Тойота).


Какво доживяхме - да се замеряме с учебникарски примери, които самата история е отхвърлила. Тойота е един прекрасен пример как "модерните" начини за производство не добавят нищо съществено, а са само израз на болните амбиции на мениджърите, но в крайна сметка под натиска на пазара се завръщат към класическото конвеерно производство. Един вид - Вълните усмиряват вятъра (четете Стругацки, не Лем!).
Да не се взема насериозно...
Аватар
robinofloksli
Модератор
 
Мнения: 1695
Регистриран на: Сря Яну 08, 2003 2:15 pm

Re: Две прогнози за бъдещите автомобили

Мнениеот Йордан Янков » Пон Фев 14, 2011 5:20 pm

robinofloksli написа: в крайна сметка под натиска на пазара се завръщат към класическото конвеерно производство.


ето това е новост - я дай малко инфо.
Метаморфи от всички Вселени - обединявайте се!
Аватар
Йордан Янков
 
Мнения: 1320
Регистриран на: Нед Яну 05, 2003 12:51 pm

Re: Две прогнози за бъдещите автомобили

Мнениеот robinofloksli » Пон Фев 14, 2011 5:28 pm

exPesho написа:
robinofloksli написа:Също най лесно се гради инфраструктура където има концентрация на ползвателите и. услугите също имат по-ниска себестойност при по-големи маси от крайни потребители. на село може и да прекараш интернет, но няма да постигнеш никога същата концентрация на фризьорски услуги каквато има да речем в Младост 1 в село с 20 къщи.


Робине, ти непрекъснато мислиш отпред назад. :) Крайните потребители според теб откъде се вземат - падат от Луната?

Това е добра хипотеза. или поне не е по-лоша от някои други, споменати в тази тема...
И между другото - отпред-назад е правилната последователност в общия случай, не обратното.

Защото на всички им е жизнено-необходима концентрация на фризьорските услуги се построи Младост !, 2, 3 и 4? Исторически София се разраства заради мегаломански промишлени строежи, а не защото имало по-голямо предлагане на услуги.


Исторически, ако говорим за София, градът се е разраснал заради концентрацията на бюрокрацията, която в определен исторически момент е имала контрол върху целия финансов и производствен ресурс. Дори днес това е вярно в една значителна степен. Кремиковци и Софарма са само щтрих към тази картина. Ако логиката ти беше вярна, в Ботевград и Правец сега щеше да има Младост 17 18 и 19, а градчета като Елена например щяха да са с по-голямо население от Плевен (завод за ремаркета, завод за училищна мебел, завод за телевизори, завод за стъкло, завод килими). Нищо такова обаче няма, в Правец има една две аптеки за цял град, а в Елена няма и толкова. Вярно е, че някъде във веригата винаги има някакво производство, но:
-никога не е било задължително това производство да е близо до голям град и градът с неговите си параметри да зависи от това производство
-производството, макар и задължителен фактор, винаги е бил по-маловажния фактор. Чисто финансово, като тежест, като процент. Градовете отдавна не съществуват за да поддържат някакво производство.
Иначе казано - някакво производство винаги се намира, но градовете са си там където са още преди римляните да ги построят, че и преди това.

Освен това, услугите сами по себе си не създават стойност, а само преразпределят стойността създадена в производството.


Агрх, пак Маркс! Няма отърване от тоя призрак, не се наброди из Европа, да си ходи в Китай поне!

Тръгни по веригата на услугите и ще видиш, че най-накрая винаги стои някакво производство - близко или далечно.


Това звучи като - тръгни по веригата, рано или късно ще стигнеш до атомите и гравитацията. Ми да, така е. А връзката?


Заплатите на хората в услугите само изглеждат независими от производството, но в крайна сметка те съществуват само защото някой някъде е произвел нещо. Нека да ти дам пример с фризьорски салон: влизаш вътре и чакаш услуга. Добре, ама за да те обслужат ще им трябва: а) стол на който да седнеш б) ножица с която да те офъкат в)огледало където да се виждаш на какво те правят г) сграда в която да става фъкането и .... т.н.


Нека ти дам един друг пример
Седи си проститутка край пътя. Предлага услуги жената, няма как. Пита се - кой плаща за магистралното място, за храстите където се извършва услугата, за слънцето и чистия въздух? И още - презервативите ли се произвеждат заради усугата, или услугата съществува защото някой така и така произвежда презервативи?
Сега ще вземеш да кажеш, че за да съществува тая услуга някой най-напред трябва да произведе тир... Ако с такива аргументи ще си говорим, аз се отказвам!

Въпросът е, че ако един град се състои само от производството на услуги то той няма да може да получи доход, който да размени срещу стоките, които са му необходими за извършването на услугите.


За накои градове може и да е вярно. За други, като да речем Несебър не е вярно. Има градове които произвеждат почти изцяло услуги. В повечето градове пък услугите доминират като процент.

Напротив, не е необходимо да си минал покрай Маркс за да знаеш (и виждаш), че в момента когато затворят цеха за консерви и завода за капачки в едно малко градче то се обезлюдява с нарастващи темпове.


Това е така защото въпросното градче няма друг поминък освен завода за капачки. Няма диверсификация на производството, а няма заради малките мащаби. В едно такова градче никога не е ибало молове, борси, складове на едно и прочие. Но за София като спряха Кремиковци нищо бог знае какво не се случи. Напротив - заселва се с нарастващи темпове.

Просто производството е това, което прави възможно хората да получават услуги. А не че повечето хора улеснявали наличието на повече услуги.


Просто това са две несвързани и незадължителни неща.


[code]За другите неща просто няма смисъл да говорим ... прекалено сложни са.

както кажеш, ти си с по-крехкото боди, ще те щадим.
Да не се взема насериозно...
Аватар
robinofloksli
Модератор
 
Мнения: 1695
Регистриран на: Сря Яну 08, 2003 2:15 pm

Re: Две прогнози за бъдещите автомобили

Мнениеот robinofloksli » Пон Фев 14, 2011 5:35 pm

exPesho написа:
robinofloksli написа: в крайна сметка под натиска на пазара се завръщат към класическото конвеерно производство.


ето това е новост - я дай малко инфо.


Инфо няма. Просто се замисли дали в заводите в Турция има сенпай и кохай. Най-много да има старши манаф и младши манаф :problem:
също можеш да пимислиш и за качеството. От една легендарна с качеството си марка, Тойота се превърна в шир-потребска компания за масови коли, състезаваща се предимно с корейските нискобюджетни таратайки, без грам иновации, без собствен стил и тн.
Като споменах иновации, сещам се за коя ли не марка - Мазда, Хонда (в Япония),Фиат, БМВ, Рено, даже Опел, но не и Тойота. Тойота са най-големите, но не защото следват някаква изчанчена философия, а защото първи се сетиха да си преместят заводите в Китай.
Да не се взема насериозно...
Аватар
robinofloksli
Модератор
 
Мнения: 1695
Регистриран на: Сря Яну 08, 2003 2:15 pm

Re: Две прогнози за бъдещите автомобили

Мнениеот robinofloksli » Пон Фев 14, 2011 5:51 pm

Много добре знам в какъв смисъл си използвал "лайна", цитирания известен прогностик обаче е имал предвид конкретно лайна, не в преносен смисъл.


Чудесно. На една крачка си от пълното разбиране на идеята, че въпросния прогностик не е бил чак толкова не-прав за да го даваш като анти-пример, след като е познал, макар и не в прекия, а в преносния смисъл.

Ако чукча беше читател, щеше да прочете, че го умоляваме ДА-НЕ-ГОВОРИ за проценти. В този смисъл - никой не говори за проценти.


След като никой не говори за проценти, за какво ме умоляваш тогава? За това, че си мислиш, че ще заговоря за проценти?...



Печелиш 10 точки за съобразителност.
Хех, ами тогава можеш спокойно да влезеш в групата на онова количество хора за което енергията ще е недостатъчна, за да остане и някакво количество хора за които ще е напълно достатъчна.


Имам основание да вярвам, че пишман разбирачите ще отидат там първи, поради елементарна несъвместимост с реалността

Личния ти опит не е показателен за това как и с колко може да се намали консумацията на енергия, защото личния ти опит не включва всички стадии на трансформация на енергия с които се сблъскваш в ежедневието си за да се направи някаква адекватна оценка.


Не съм казвал нито как, нито с колко, казах че е възможно, а за такова твърдение не е нужно да се познават всички стадии на трансформация на енергията. Достатъчно е да я позанавш в някаква част, например изолация на жилището.


Да познаваш историческите закономерности не означава да "виждаш цялата картинка"

Добреее! Няма да спорим.


Маркс има достатъчно точни прогнози (не визирам проектностите му, а именно прогнозите) в голям времеви хоризонт.


Маркс има и достатъчно НЕ-точни прогнози, което го прави прогностик на случаен принцип.


Такива прогнози не могат да ти кажат, че определени събития ще се случат на точно определени дати,


Ех, толкова се надявах...

но могат да ти дадат представа за това какво ще се случи и какво няма да се случи.


Нима? Я кажи нещо което ЩЕ се случи, да се посмеем, че тая тема и бездруго е скучна.
Да не се взема насериозно...
Аватар
robinofloksli
Модератор
 
Мнения: 1695
Регистриран на: Сря Яну 08, 2003 2:15 pm

Re: Две прогнози за бъдещите автомобили

Мнениеот akonitin » Пон Фев 14, 2011 8:56 pm

robinofloksli написа:Чудесно. На една крачка си от пълното разбиране на идеята, че въпросния прогностик не е бил чак толкова не-прав за да го даваш като анти-пример, след като е познал, макар и не в прекия, а в преносния смисъл.


T.e. въпросния прогностик е познал, в преносния смисъл на твоите думи... Хехехехех. По тази логика може да познае всеки прогностик, въпроса е как се тълкуват думите му...





Ако чукча беше читател, щеше да прочете, че го умоляваме ДА-НЕ-ГОВОРИ за проценти. В този смисъл - никой не говори за проценти.


След като никой не говори за проценти, за какво ме умоляваш тогава? За това, че си мислиш, че ще заговоря за проценти?...


Печелиш 10 точки за съобразителност.


Т.е. спорил си със собствените си мисли и си успял да се обориш... :)


Личния ти опит не е показателен за това как и с колко може да се намали консумацията на енергия, защото личния ти опит не включва всички стадии на трансформация на енергия с които се сблъскваш в ежедневието си за да се направи някаква адекватна оценка.


Не съм казвал нито как, нито с колко, казах че е възможно, а за такова твърдение не е нужно да се познават всички стадии на трансформация на енергията. Достатъчно е да я позанавш в някаква част, например изолация на жилището.


Уви не е достатъчно, защото указвайки само някаква част, може да се докажа, че всичко води до намаляването на енегрийната консумация, включително и изгарянето на нафта в печка, щото колко енергия хабя за да отида до бензиностанцията за да напълня една туба...


Маркс има и достатъчно НЕ-точни прогнози, което го прави прогностик на случаен принцип.


Кои са му достатъчно "НЕ-точните" прогнози?

Нима? Я кажи нещо което ЩЕ се случи, да се посмеем, че тая тема и бездруго е скучна.


Ще се случи например масовото инсталиране на малки ядрени мощности, ще се случи (вече се случва) и добива на течни горива и други химически продукти от въглища, така, че двигателя с вътрешно горене няма да изчезне много скоро, по улиците ще продължават да димят таралясници... :)
akonitin
 
Мнения: 280
Регистриран на: Чет Май 20, 2010 9:45 pm

Re: Две прогнози за бъдещите автомобили

Мнениеот Йордан Янков » Пон Фев 14, 2011 9:22 pm

robinofloksli написа:Инфо няма. Просто се замисли дали в заводите в Турция има сенпай и кохай. Най-много да има старши манаф и младши манаф :problem:
също можеш да пимислиш и за качеството. От една легендарна с качеството си марка, Тойота се превърна в шир-потребска компания за масови коли, състезаваща се предимно с корейските нискобюджетни таратайки, без грам иновации, без собствен стил и тн.
Като споменах иновации, сещам се за коя ли не марка - Мазда, Хонда (в Япония),Фиат, БМВ, Рено, даже Опел, но не и Тойота. Тойота са най-големите, но не защото следват някаква изчанчена философия, а защото първи се сетиха да си преместят заводите в Китай.


Робине, аз добре съм се замислил (за разлика от теб) и те съветвам ти да се замислиш как хората в България и в другите страни на Европа и света купуват коли. Ако беше вярна измислицата ти, то около дилърите на Тойота (и на другите марки) щеше да има огромни паркинги с готови конвейерни коли. Такива няма, а тъкмо защото Тойота първи се сетиха как да произвеждат, тъкмо затова около техните дилъри изчезнаха такива масови гледки и тъкмо затова Тойота стана номер 1, а Дженерал Мотърс фалира. Ако не можеш да мислиш и си въобразяваш че турците са тъпи щото така са ти го набили в главата, то повярвай на фактите и повярвай на мен, защото това за което ти говоря го видях с очите си през 1998 г. в САЩ. Ти къде си бил по онова време? Колкото до това колко били изостанали Тойота, само ще ти кажа че тъкмо техните модели са символи на лукс, тъкмо те са тези, които внедряват последните технологии и тъкмо те са символ на надеждност и качество. И в Европа и в САЩ. Ще те посъветвам да отвориш mobile.de и да си направиш една статистика - колко се е обезценила една Тойота след 5 годни употреба и колко са се обезценили другите марки. Да, вярно е че сега всички марки коли предлагат високо качество и разнообразни модели по специално поръчани от клиентите модификации, но факт е че първи го въведаха Тойота и факт е че Форд избягнаха фалита защото първи се сетиха в САЩ да копират японския модел.

Относно разрастването на София. Не знам откъде черпиш гениалните си прозрения, че София се разраснала заради бюрокрацията, но ще трябва да те разочаровам. Знам от майка ми, че през 1960 година на нашите са им предлагали да купят апартамент до сградата на БТА и тя е отказала, защото не е искала да живее НА КРАЯ на София. Строителството на Кремиковци започва през същата 1960 г. И то не е само Кремиковци - когато бях в първите класове на училището - десетина години по-късно, в атласа ми по география имаше ОГРОМНА питка означаваща индустрията на София - най-голямата от всички населени места в България. А ако беше живял в София достатъчно дълго време, щеше да знаеш, че Младост е населено предимно с бивши работници от Кремиковци и КОЦМ-ето. Божееееее, заради бюрокрацията растяла София ... Ебаси, ами тези учреждения трябва да са разтегателни за да поемат бюрокрацията дето живее в комплексите ... За другите глупости дето си написал наистина няма смисъл да говорим ...
Метаморфи от всички Вселени - обединявайте се!
Аватар
Йордан Янков
 
Мнения: 1320
Регистриран на: Нед Яну 05, 2003 12:51 pm

Re: Две прогнози за бъдещите автомобили

Мнениеот alvin » Пон Фев 14, 2011 10:31 pm

Робин:
От една легендарна с качеството си марка, Тойота се превърна в шир-потребска компания за масови коли, състезаваща се предимно с корейските нискобюджетни таратайки, без грам иновации, без собствен стил и тн.


Много голяма приказка само в едно изречение, Локслееей :problem:
палатков лагер за пингвини - анималистична фантаcтика
Аватар
alvin
 
Мнения: 343
Регистриран на: Пет Яну 06, 2006 3:25 pm

Re: Две прогнози за бъдещите автомобили

Мнениеот robinofloksli » Вто Фев 15, 2011 1:23 am

Мислех да не ти отговарям, тъй като много грубо нарушаваш добрия тон, ама после аргументите ти ме развеселиха, та си рекох - патаклама да става. И без друго тоя форум няма авторитет на място за благоприлични разговори.

Робине, аз добре съм се замислил (за разлика от теб) и те съветвам ти да се замислиш как хората в България и в другите страни на Европа и света купуват коли. Ако беше вярна измислицата ти, то около дилърите на Тойота (и на другите марки) щеше да има огромни паркинги с готови конвейерни коли.


За твое сведение, няколко месеца работих на място, откъдето се вижда паркинга на Тойота България. Вярно, не е огромен (щото и продажбите им в България не са бог знае колко), но със сигурност гледах едни и същи таратайки десетина месеца. А малкото попълнения на тоя паркинг бяха върнатите от лизинг коли. Имаше и такива които идваха за по няколко часа. Това бяха поръчковите коли. Коли които са твърде скъпи, за да се държат на склад, просто биха излезли от мода преди да ги продадат.

Такива няма, а тъкмо защото Тойота първи се сетиха как да произвеждат, тъкмо затова около техните дилъри изчезнаха такива масови гледки и тъкмо затова Тойота стана номер 1, а Дженерал Мотърс фалира.


Ясна работа, който е фалирал не разбира от фирмена философия, а който не е - мисли прогресивно. Изглежда и фирми като Хюндай, Киа и прочие масовки също работят като тойота, само ДжиЕм спят и произвеждат по методи от по-предния век. А Ровър, дето също нямаха огромни паркинги със залежали автомобили ги изкупиха още преди кризата да дойде...

Ако не можеш да мислиш и си въобразяваш че турците са тъпи щото така са ти го набили в главата, то повярвай на фактите и повярвай на мен, защото това за което ти говоря го видях с очите си през 1998 г. в САЩ.


Видял си с очите си колко са умни турците, бидейки в САЩ?!?! Е няма как да ти повярвам... Да мисля не умея, но пък съм виждал с очите си разликата между Тойота произведена в Турция и Тойота произведена в ЕС/САЩ. Също така съм виждал с очите си класацията на стоте най-безотказни автомобила. Тойота е една от най-присъстващите в списъка марки, но забележи - всички модели в този списък са отпреди 7-8 години.
Да не споменаваме трагични подробности от сорта - изтеглени партиди от пазара и то все напоследък. Толкоз по въпроса за качеството и иновациите, няма нужда от коментари.

Ти къде си бил по онова време?


Това в каква връзка те интересува?
Колкото до това колко били изостанали Тойота, само ще ти кажа че тъкмо техните модели са символи на лукс, тъкмо те са тези, които внедряват последните технологии и тъкмо те са символ на надеждност и качество.


Символ на какво рече? На лукс? :problem: Че той един Авенсис в момента е по-ефтин от шкода октавия и супърб, сурогатите на фолксваген. Ти возил ли си се в авенсис наскоро? Щото аз съм. Друса повече от голф2, седалките са текстилни, таблото е пластмасово. Скоростната кутия е 6 степенна защото въртящия момент клони към скромен, превключваш като ненормален с по две предавки за да изпревариш един камион... Лукс и качество, дума да няма. За фабричните дефекти да не отварям дума, че не е хубаво да се разгласява вътрешно фирмена информация.



Ще те посъветвам да отвориш mobile.de и да си направиш една статистика - колко се е обезценила една Тойота след 5 годни употреба и колко са се обезценили другите марки.

Моделите на тойота отпреди 5 години са едни много различни коли като качество и надеждност и хората много добре знаят това. Същото важи между другото и за мерцедес и БМВ. Всяка марка в различен период от историята си е била в криза и е опитвала най-различни трикове за да оцелее. ПСГ например решиха преди 15 години че няма нужда да правят здраво окачване, колите им ще се карат само в бели държави и така да свалят себестойността на колите. Но сметките излязоха криви и сега не правят такива глупости. Тойота започна да снижава качеството, да вдига гаранционния срок, да дава гаранции за перфорация на купето от ръжда, да изтегля цели серии от пазара именно защото техния начин на производство и доставка не е достатъчно адекватен на свития пазар (световната криза). За разлика от тях обаче ДЖиЕм нямаха шанс за такава измекярска врътка, защото продават коли основно в САЩ, докато Тойота продава коли и в третия свят и има опит в продаването на ефтини боклуци.

Да, вярно е че сега всички марки коли предлагат високо качество и разнообразни модели по специално поръчани от клиентите модификации, но факт е че първи го въведаха Тойота


Да бе, Тойота са измислили и топлата вода. Мерцедес са марсианци, кацнали на пазара за автомобили едва миналата седмица.

и факт е че Форд избягнаха фалита защото първи се сетиха в САЩ да копират японския модел.


Форд оцеляха точно защото като Тойота продават нискобюджетни таратайки във и извън САЩ. В условия на криза явно това е печелившата стратегия, не някакви супер-гъвкави фантасмагории. Затова и китайците се гордеят, че при тях криза няма. Естествено е, че няма, всички искат да плащат по-малко, това че в дългосрочен план всъщност плащат повече е друг въпрос.

Относно разрастването на София. Не знам откъде черпиш гениалните си прозрения, че София се разраснала заради бюрокрацията, но ще трябва да те разочаровам. Знам от майка ми, че през 1960 година на нашите са им предлагали да купят апартамент до сградата на БТА и тя е отказала, защото не е искала да живее НА КРАЯ на София.


Майка ти в Кремиковци ли е работила?


Строителството на Кремиковци започва през същата 1960 г. И то не е само Кремиковци - когато бях в първите класове на училището - десетина години по-късно, в атласа ми по география имаше ОГРОМНА питка означаваща индустрията на София - най-голямата от всички населени места в България.

Това абсолютно нищо не доказва. Първо, защото към края на 80те София има към милион и половина души население, сага има почти два пъти повече при непрекъснато спадащо производство.
А ако беше живял в София достатъчно дълго време, щеше да знаеш, че Младост е населено предимно с бивши работници от Кремиковци и КОЦМ-ето.


Познавам доста хора от Младост и Дружба, нито един от тях не е бивш работник в Кремиковци или КОЦМ. От всичките ми приятели и познати едва един на десет е кореняк софианец. И за сведение - роден съм в София, благодарение на това че баща ми служи във Вэоенната академия, не в Кремиковци.


Божееееее, заради бюрокрацията растяла София ... Ебаси, ами тези учреждения трябва да са разтегателни за да поемат бюрокрацията дето живее в комплексите ...


Май си забравил старата максима, че на един работник се падат по двама бригадири... И да, разтегателни са. Повечето бизнес сгради в София са бивши учреждения или административни сгради към съответните фабрики (самите фабрики отдавна ги няма, разбира се), ако не си забелязал.

За другите глупости дето си написал наистина няма смисъл да говорим ...


Абсолютно. Защото други глупости или не-глупости няма. Отговорил си ми по всички пунктове, но ти е останала смътната идея, че има "още някакви глупости". При такава нагласа за разговор наистина няма смисъл да се продължава.
Да не се взема насериозно...
Аватар
robinofloksli
Модератор
 
Мнения: 1695
Регистриран на: Сря Яну 08, 2003 2:15 pm

Re: Две прогнози за бъдещите автомобили

Мнениеот robinofloksli » Вто Фев 15, 2011 1:24 am

alvin написа:Робин:
От една легендарна с качеството си марка, Тойота се превърна в шир-потребска компания за масови коли, състезаваща се предимно с корейските нискобюджетни таратайки, без грам иновации, без собствен стил и тн.


Много голяма приказка само в едно изречение, Локслееей :problem:


Защо, какво те притеснява?
Да не се взема насериозно...
Аватар
robinofloksli
Модератор
 
Мнения: 1695
Регистриран на: Сря Яну 08, 2003 2:15 pm

Re: Две прогнози за бъдещите автомобили

Мнениеот Йордан Янков » Вто Фев 15, 2011 10:51 am

Съжалявам за "добрия тон", но аргументите ти могат да извадят от равновесие и костенурка.

Проблемът ти е, че правиш парадоксални заключения от недостатъчни предпоставки. Големите градове били ефективни, защото имало много фризьорски салони в Младост. Тойота била пропаднала компания, защото ти си наблюдавал паркинга на дилъра в Младост (да ти обясня - когато си получаваш колата не ходиш на този паркинг - на този паркинг стоят колите за демонстрация - поне в БГ така са организирани всички автомобилни дилъри). Тойота правила евтини и без никакви иновации автомобили, защото ти си се возил на авенсис. (За твое сведение - Лексъс се произвежда от Тойота, а Тойота наложи на пазара първите масово произвеждани хибриди. Другите се опитват да ги следват.) Форд не бил фалирал щото и той продавал таратайки (попитах те къде си бил защо очевидно хал хабер си нямаш какво и как се продава в Америка). Корейците и те произвеждали боклуци, но дават вече седем години пълна гаранция на колите си. Администрацията напълнила София и тази администрация къде работела - в административните сгради на заводите, които сигурно са роботизирани по твоята логика. (Ти можеш и да не познаваш хора от Младост които са работили в Кремиковци, но аз пък с очите съм си виждал в продължение на години как автобусите на Кремиковци разкарваха смените в същата тази Младост - бяха по-многобройни и от градския транспорт) И всичките тези ГЛУПОСТИ ги изговори само и само да защитаваш теза си, че конвейерното производство няма алтернатива, че нищо друго не се случва и така ще си живеем во век и веков.

И между другото - не е ясно доколко София е станала двойно по-голяма в сравнение с края на 80-те, тъй като новото строителство е пренебрежимо малко в сравнение с ВЕЧЕ съществуващите комплекси, но със сигурност през 1960 г. София е била 360 хиляди, а само 15 години по-късно надхвърли милион. И това заради притока на бюрократи от село? Хайде стига глупости! Повече няма да си хабя нервите с теб.
Метаморфи от всички Вселени - обединявайте се!
Аватар
Йордан Янков
 
Мнения: 1320
Регистриран на: Нед Яну 05, 2003 12:51 pm

Re: Две прогнози за бъдещите автомобили

Мнениеот Шаркан » Вто Фев 15, 2011 11:03 am

настана голямо отплесване и разправия кой е по-специалист.
Шаркан
 
Мнения: 1410
Регистриран на: Чет Апр 29, 2010 9:36 am
Местоположение: ... ... ...

Re: Две прогнози за бъдещите автомобили

Мнениеот Шаркан » Вто Фев 15, 2011 11:08 am

нарастването на бюрокрацията е фактор, да. Но е преувеличено да се смята, че е съществен фактор за ръста на градовете.
Освен ако в България не действат някакви други социални закони, различни от тези в реалния свят...
Ето, Кайро е абсолютен рекордьор по плътност на населението (чудовищна плътност!). Бюрокрация?
Шаркан
 
Мнения: 1410
Регистриран на: Чет Апр 29, 2010 9:36 am
Местоположение: ... ... ...

Re: Две прогнози за бъдещите автомобили

Мнениеот robinofloksli » Сря Фев 16, 2011 9:44 pm

exPesho написа:Съжалявам за "добрия тон", но аргументите ти могат да извадят от равновесие и костенурка.

Проблемът ти е, че правиш парадоксални заключения от недостатъчни предпоставки. Големите градове били ефективни, защото имало много фризьорски салони в Младост. Тойота била пропаднала компания, защото ти си наблюдавал паркинга на дилъра в Младост (да ти обясня - когато си получаваш колата не ходиш на този паркинг - на този паркинг стоят колите за демонстрация - поне в БГ така са организирани всички автомобилни дилъри). Тойота правила евтини и без никакви иновации автомобили, защото ти си се возил на авенсис. (За твое сведение - Лексъс се произвежда от Тойота, а Тойота наложи на пазара първите масово произвеждани хибриди. Другите се опитват да ги следват.) Форд не бил фалирал щото и той продавал таратайки (попитах те къде си бил защо очевидно хал хабер си нямаш какво и как се продава в Америка). Корейците и те произвеждали боклуци, но дават вече седем години пълна гаранция на колите си. Администрацията напълнила София и тази администрация къде работела - в административните сгради на заводите, които сигурно са роботизирани по твоята логика. (Ти можеш и да не познаваш хора от Младост които са работили в Кремиковци, но аз пък с очите съм си виждал в продължение на години как автобусите на Кремиковци разкарваха смените в същата тази Младост - бяха по-многобройни и от градския транспорт) И всичките тези ГЛУПОСТИ ги изговори само и само да защитаваш теза си, че конвейерното производство няма алтернатива, че нищо друго не се случва и така ще си живеем во век и веков.

И между другото - не е ясно доколко София е станала двойно по-голяма в сравнение с края на 80-те, тъй като новото строителство е пренебрежимо малко в сравнение с ВЕЧЕ съществуващите комплекси, но със сигурност през 1960 г. София е била 360 хиляди, а само 15 години по-късно надхвърли милион. И това заради притока на бюрократи от село? Хайде стига глупости! Повече няма да си хабя нервите с теб.



Виж сега. Интересувам се от автомобили, не съм специалист, но с удоволствие гледам научно популярни предавания и гугля (уик-вам) от време на време за да видя коя компания какъв патент има и в какво се състои. Системата на Тойота за която учебниците много цитират но нищо съществено не казват е нещо типично за японския манталитет и народопсихология. Всички японски корпорации работят малко или много на тоя принцип. Нима има по-некачествена японска марка от Тйота (освен Дейхацу единствено?) Качество, непрекъснато повищаване на качеството, задължително внедряване на подобрения от ВСИЧКИ работници, ако ще да са чистачи на прозорците в офисите на шефа. Тойота изнесе този принцип извън Япония, или поне се опита, защото приложен на друга народопсихология той просто не върви. Затова и има огромна разлика между нещо правено в Япония и нещо правено в Китай, макар и под японски контрол и организация. За Форд не знам много подробности, но знам, че продават таратайки, нисък ценови клас, шир-потреб и знам също така, че в условия на криза оцеляват точно такива компании. Тйота по всички признаци е точно такава компания, последните 10 години. Лежат на стара слава, но продават ефтини масови коли. Какво съм видял на паркинга (не в Младост, между другото) не е важно. В условия на криза това е добре, точно такива компании в условия на криза оцеляват. Сони между другото душа береше по време на кризата, ама зе да диша полека лека, благодарение на колосалните си финансови резерви. Ако бяха почнали да харчат като ДжиЕм сега щяха да са купени от китайците.
така че твоята теза - "тойота предлагат някакъв много модерен начин на производство и затова не са фалирали а са номер 1" просто не е издържана, има къде къде по-просто обяснение на ситуацията. Между другото, от това което прочетох в уикипедия, въпросния алтернативен метод на производство си е пак конвеерен, така че не виждам за какво всъщност спорим.

Колкото до бюрокрацията в София, може би разбираме различни неща под бюрокрация. Имаше навремето един виц - аз съм висшист, ще работя на бюро, не на клон... За мен бюрократ е всеки който получава заплата без да ходи в производственото хале. Всичките служители на най-различни институции, военните, милиционерите, професорите, държавните чиновници, лекари, инженери, проектанти, партийна пасмина от всякакъв калибър, че даже и студентите, макар че последните не получават заплати. Някак си не ми изглежда реалистично гигантските миграционни процеси от провинцията към София да се дължат на съмнителното удоволствие да работиш в Кремиковци. По скоро в сверата на производството са разчитали на местни кадри от шоплука - Елин Пелин и прочие. Макар че точни данни за това вероятно няма. В интернет. Аз лично имам няколко близки роднини които са се преселили от провинцията в София и нито един от тях не е работил в сферата на производството.
Но дори да не съм прав, ти старателно избягваш основния контра аргумент - защо населението на София расте при непрекъснато деградиращо производство?

Така че, на теб може би ти изглеждат абсурдни подобни твърдения, но ако не искаш да ги обсъждаш хладнокръвно просто ги игнорирай.
Да не се взема насериозно...
Аватар
robinofloksli
Модератор
 
Мнения: 1695
Регистриран на: Сря Яну 08, 2003 2:15 pm

Re: Две прогнози за бъдещите автомобили

Мнениеот akonitin » Чет Фев 17, 2011 12:42 am

robinofloksli написа: Между другото, от това което прочетох в уикипедия, въпросния алтернативен метод на производство си е пак конвеерен, така че не виждам за какво всъщност спорим.


Не наличието на конвейр определя това дали едно производство е конвейрно или не, конвейрно производство означава разделяне на операциите по изготвянето на едно изделие на прости и еднотипни подоперации, т.е. такива, които могат да се извършват, след кратко обучение, от всеки човек взет от улицата. В Гъвкавите Автоматизирани Поточни линии (Системи; ГАПС) операциите се изпълняват от универсални машини, т.е. една машина съчетава качествата на няколко машини от близкото минало (разкроява, реже, огъва, заварява и т.н.).

Но дори да не съм прав, ти старателно избягваш основния контра аргумент - защо населението на София расте при непрекъснато деградиращо производство?


Защото в периоди на криза (икономическа, етническа, социална, каквато и да е) периферното население се стича към метрополията. Периодите на кризи обаче са относително изключение от правилата, а причините довели до възникването на градовете в днешния им вид може да нямат никакво отношение към по късни явления свързани с градовете.
В случая логиката ти е: А предизвиква Б, В предизвиква Б, значи А и В задължително трябва да са идентични, обаче не е задължително да са (цигара мога да запаля и с кибрит и с лупа + слънце, кибрита обаче не е идентичен на лупа + слънце...

ПП: Грешиш по отношение на бюрокрацията, защото си включил групи, които нямат никакво отношение към изработването на управленски решения (лекари, инженери, милиционери, военни и др.), това са изпълнители, не бюрократи.

ППП: Свободното боравене с понятия поражда ред грешки.
akonitin
 
Мнения: 280
Регистриран на: Чет Май 20, 2010 9:45 pm

Re: Две прогнози за бъдещите автомобили

Мнениеот Йордан Янков » Чет Фев 17, 2011 11:53 am

Според официалните статистически данни, населението на София през 1946 г. е 530 168, а 30 години по-късно, през 1975 г. е 1 066 299. А сега внимавайте: през 1986 г. населението на София е 1 201 719, а 20 годни по-късно е 1 203 680. Тоест в първия период (съвпадащ с индустриализацията на страната) имаме 100% увеличение на населението, а във втория период (съвпадащ с индустриалната криза на страната) имаме по малко от 1% увеличение на населението. Дори да приемем, че има много повече "неофициални" софиянци, то трябва да отчетем, че и много официални софиянци напуснаха София в посока чужбина (в духа на Робин - аз лично познавам някъде около 20 човека без да се броят техните семейства). Та така ... много е лесно да говориш наизуст и от лични впечатления, ама това надали има някакво значение за темата.

Иначе Светлозар е обяснил добре една от съществените черти на гъвкавите производства, другата е екипната организация, която води до ускорен цикъл на внедряване на нови продукти, съобразени с последните изисквания на пазара, намаляване на брака и намаляване на използваните суровини и инфраструктура. Този начин на производство въобще не може да се сведе до клетви че ще повишаваме качеството и че е присъщ само на японците, както си спомня Робин от учебниците си. Напротив, в първото западно изследване на този метод на производство, направено от МИТ през 1990, дебело се подчертава, че метода на Тойота е културно независим. А и за да не продължаваме да си говорим глупости за Тойота ето какво пишат от Блумберг през октомври 2010:
http://www.bloomberg.com/news/2010-10-2 ... urvey.html

На първо място - Тойота и Хонда (Toyota and Honda each led in five categories and continue to “dominate” the ratings), Форд на трето, а куул европейските марки се дънят: Almost three-fourths of Audi models and about half of BMW and Mercedes vehicles were rated below average, the magazine said.

Това е.
Метаморфи от всички Вселени - обединявайте се!
Аватар
Йордан Янков
 
Мнения: 1320
Регистриран на: Нед Яну 05, 2003 12:51 pm

Re: Две прогнози за бъдещите автомобили

Мнениеот Deyan » Чет Фев 17, 2011 3:17 pm

Играта с числа понякога дава много интересни резултати.
Особено ако се погледнат в контекста на демографската криза и урбанизацията през 46-75 година

Ето, през 1946, София е 530168 души, което е само 7.54% от населението на България, но цели 30.55% от градското население.
През 1975, София е 1066299 души, което е вече 12.22% от населението на България, но е паднало до 21.07% от градското население.
През 1985, София е 1201719 души, 13.43% от населението на България и 20.72% от градското население
Да добавя 2001: София е 1177577 души, 14.77% от населението на България и 21.41% от градското население
Сега вече София е над 15% от населението на България и около 22% от градското население.

Откакто е станала столица до сега, София непрекъснато се покачва като дял от населението, включително и последните 20 години.
Обаче като дял от градското население, тя се покачва до 1946 и след това спада до 1985, после се стабилизира с много лека тенденция за покачване.
Deyan
 
Мнения: 310
Регистриран на: Вто Юни 08, 2004 11:47 am
Местоположение: София

Re: Две прогнози за бъдещите автомобили

Мнениеот Йордан Янков » Чет Фев 17, 2011 3:39 pm

Deyan написа:Откакто е станала столица до сега, София непрекъснато се покачва като дял от населението, включително и последните 20 години.
Обаче като дял от градското население, тя се покачва до 1946 и след това спада до 1985, после се стабилизира с много лека тенденция за покачване.


Вземи предвид, че населението на България олекна през през последните 20 години с около милион. Но като цяло делът на градското население и в частност на София е логично да расте при индустриална икономика. Въпросът е дали така ще бъде и за в бъдеще. Ако искаме просперираща икономика, ще трябва да поемем по други пътища. Ако се опитваме да пазим статуквото все повече ще изоставаме и ще ставаме все по-непривлекателно място за живеене.
Метаморфи от всички Вселени - обединявайте се!
Аватар
Йордан Янков
 
Мнения: 1320
Регистриран на: Нед Яну 05, 2003 12:51 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Наука и прогностика

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

Общо на линия e 1 потребител :: 0 регистрирани0 скрити и 1 гости (Информацията се обновява на всеки 5 минути)
На Пон Окт 21, 2019 7:31 am е имало общо 226 посетители наведнъж.

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта