от Ивайло Иванов » Нед Яну 23, 2011 11:36 am
Бях писал преди близо 2 години за снимащото се продължение на "Трон".
Криза е, нужни са свежи инвестиции. Някоя компания иска да налее в бизнеса си, да речем един милиард долара. Има ги. И повече даже. Но те са в черни каси, и са от укриване на доходи, контрабанда или нещо друго, което да пречи на легализирането им.
Какво прави тогава такава компания в чистия случай (най-често – чрез посредници, де)?
Търси бранш, който да позволява висока, но трудно проследима възвращаемост на средствата. Шоу бизнесът и киното са тъкмо такива. И налива пари в губещ проект. За по-сигурно – обикновено избира някой по-неопитен изпълнител. Доказано талантливият току-виж взел, че наистина се справил. Докато неопитният може да бъде поставен в зависимост и за в бъдеще. Всъщност – това се прави и у нас: помните ли кога дойде бумът на чалгата? Правилно – непосредствено след узаконяването на бизнеса на групировките. Сега ако се вярва на рекламата, във всеки дом денонощно кършим кючеци и всяко семейство си купува поне един нов чалгарски диск в седмицата. Това, разбира се, не е така, но парите идат, печалбите са огромни. Е, сега… те са основно от контрабанда, но шоу бизнесът ги пере. Парите са по-малко, но схемата е същата. А печалбите се докарват от калема – има си и схеми за това, но те нямат нищо общо с киното или фантастиката.
Та значи:
1. Да хванеш режисьор, който още не е направил нито една пълнометражна продукция.
2. Да му поръчаш римейк, продължение или каквото и да било на веднъж провалил се филм.
3. Като при това му изсипеш един от най-високите бюджети в историята на киното
Та филмът определено не си струва парите!
Нито гледането.
— Ого! А пистолет-то не мой! Номер не такой, как у моего… Мой номер начинался с года смерти Лермонтова, а этот… с года рождения Пушкина…