Начало форум Общи дискусии

Общи дискусии

Троя - последен пирон в ковчега!

Място за обсъждане на теми, събития и публикуване на съобщения, несвързани пряко с фантастика, евристика или прогностика

Троя - последен пирон в ковчега!

Мнениеот Мартин » Вто Май 18, 2004 2:16 pm

Гледах "Троя". Но не го казвам, за да се хваля, нито изпитвам някакво удовлетворение.
Три часа отегчение и безкрайно повторение на едни и същи сцени. Протяжни и еднообразни погребения, в които умопомрачително се повтарят едни и същи детайли. Апология на милитаризма. Послание - за да станеш герой, трябва да има велика война и ти да избиеш, колкото се може повече хора. Сцени, близки до пародията. Пример - Битката едва е започнала, но Хектор убива Патрокъл и заявява: Мисля, че се бихме достатъчно днес, а Одисей мъдро се съгласява. Основният ресурс е концентриран върху погребалните клади - изграждане, палене, траур и т.н. И после, как ли няма да продължи десет години тази война!
Но това не е основата на темата ми. Исках да питам следното - заблуждавам ли се или след 11 септември 2001, американското филмопроизводство съвсем изпростя и се профанизира. Хвърчат само някакви супергерои - Ахил, Последният самурай, Жената-котка, Спайдърмен, Екс-мен и още не знам си какви(мога да изброявам, но ме мързи). Другият вариант е - големи природни катаклизми, пак американско геройство, или пък глуповати романтични комедии. Някой може да каже, че всичко това го е имало и преди, но ми се струва, че в момента броят на тези филми е пет пъти повече, а по-стойностни неща (например като "Форест Гъмп", "Пропадане" и т.н. ) просто няма.

Без връзка с горното и съвсем между другото - На някой да му е направило впечатление, че откакто заловиха Саддам Хюсеин, няма нито една снимка и нито един ред за него? Нещо повече - на никой не му хрумва и да пита. Някой да има обяснение?
[s]?:-([/s]

Мартин
 

Re: Троя - последен пирон в ковчега!

Мнениеот ffox » Вто Май 18, 2004 5:34 pm

за Троя и относително повърхностното наблюдение над "американското кино след 11.09" - пълно несъгласие, но в момента нямам нерви да влизам в детайли.

За Саддам - дам, някой е забелязал и на някой му е чудно. Ако разбереш нещо - свиркай.
ffox
 

Re: Троя - последен пирон в ковчега!

Мнениеот Дон Хито » Вто Май 18, 2004 6:15 pm

Ако си гледал стари филми по Илиада, и те нямат нищо общо с епоса на Омир. Поне аз съм гледал "Троянската война" със Стив Рийвс в ролята на Елена и "Елена от Троя".

За да си оправиш вкуса за американско кино гледай "Голяма риба".
Дон Хито
 

Re: Троя - последен пирон в ковчега!

Мнениеот Дон Хито » Вто Май 18, 2004 6:17 pm

Лапсус: Стив Рийвс е в ролята на Еней. [s]}:-([/s]
Дон Хито
 

Re: Троя - последен пирон в ковчега!

Мнениеот Ханко от Осеня » Вто Май 18, 2004 6:28 pm

За Садам - такава е практиката навсякъде. Те не водиха и водят война за да повишават популярността му в световен мащаб и да го правят медиен герой. Така стана с Апо - кюрдския лидер в Турция, Милошевич... Мързи ме да изброявам други... Спокойно, няма еврейски или друг заговор по въпроса.Е, поне така мисля аз,де.
Ханко от Осеня
 

Re: Троя - последен пирон в ковчега!

Мнениеот Lady » Вто Май 18, 2004 9:44 pm

Още не съм гледала филма, така че нямам възможност да взема отношение, но нещо не виждам връзката с 11 септември, че и със Саддам...

Lady
 

Re: Шегичка с класиката

Мнениеот Станко Р. » Сря Май 19, 2004 1:55 am

Малко претупана, но точно по темата.
------------------------------
Станко Р.
Адаптиран за Българските условия сценарий по мотиви от филма на А. Тарковски "Сталкер"
София 2009

Титри. Зад титрите се вижда сумрачен бар. Над вратата е монтиран телевизор по който върви телевизионно състезание. Сигналът е лош и през няколко секунди образът прескача. Влиза Бизнесмена, сяда на бара и си поръчва. Барът е почти празен, само две проститутки седят в ъгъла. Едната оглежда Бизнесмена - явно се колебае дали да стане и отиде при него, но накрая се отказва и губи интерес. Титрите свършват, появява се текст.
//--------------
Какво беше това? Намеса на извънземни? Природно явление? Така или иначе в столицата на нашата малка страна реалността не издържа сблъсъка с излъганите надежди, с разочарованието, с огромното желание нещата да се оправят бързо, лесно и без усилия от наша страна. Една нощ нещо в тъканта на света се пропука и мечтите на всички се сбъднаха. Действителността стана такава каквито хората си представяха че трябва да бъде. Ние веднага изпратихме там войски, но те не се върнаха. Тогава оградихме София с полицейски кордони. И определено постъпихме правилно...
//--------------

Вила в Симеоново. На разсъмване. Лусозно обзаведена спалня. На леглото лежат Станко Р.(Кръстю Лафазанов) и красива слаба жена с размазан грим обърнати с гръб един към друг. Над леглото с тиксо е залепен плакат с Памела Андерсен. На шкафчето до леглото има поставен огромен касетофон с мигащи цветни лампички по тонколоните. Пред него на стол - захвърлени дрехите на Станко Р. а върху тях - мръсна чиния със загасени вътре фасове и наполовина пълна пластмасова чашка. Пред стола лежи празна бутилка от марково уиски. Черна кожена чанта влиза в стаята, бавно прелита над леглото и застава над стола. Чува се приближаващ се шум от мощен двигател, ритмично бумтене, глас който пее "Гот, гот, за целия народ" и пиянски викове. Шумът се усилва и течността в чашата започва да трепери. Чантата се обръща към прозореца и отвън се вижда преминаващ камион на ДИТЦ с тонирани стъкла на шофьорската кабина и монтирани от двете страни огромни тонколони.
Станко Р. се събужда и гледа учудено пред себе си. Постепенно погледът му се осмисля, той поглежда часовника и бавно се изправя. Поглежда с отвращение празната бутилка, жената до себе си, бавно се облича и отива в кухнята. Сипва си чаша вода, пуска вътре таблетка и докато чака да се разтвори оглежда наболата си брада в огледалото.
Жената влиза в кухнята, примигва с кисело изражение срещу светлината и със залитане отива до хладилника. Вади кутия бира, отваря я и жадно отпива.
ЖЕНАТА: И гледай пак да се върнеш с празни ръце. Ти ми обеща. Помисли най сетне и за мен. Остарях, съсипах се с теб.
Станко Р. изпива течността от чашата и безучастно зяпа през прозореца.
ЖЕНАТА: Другите отдавна се уредиха, напревиха пари, кариера а ти... Боже, как можах да се омъжа за теб.
СТАНКО Р. Добре, добре, работя по въпроса .....
ЖЕНАТА: Работиш. Кой се е издигнал с работа. Така и ще си работиш докато пукнеш. Само че аз няма да чакам повече. Отивай, не мога да те гледам.
Станко Р. взема якето си от закачалката и излиза.
ЖЕНАТА: (крещи след него) И дано пукнеш някъде там. Да бъде проклет денят когато те срещнах. Боже, за какво ме наказваш така?
Отваря хладилника, вади бутилка водка и си налива.

Станко Р. слиза към центъра на Симеоново. На площада добре облечен мъж рови в кофите за боклук, оглежда намереното и го товари в багажника на черно БМВ. До автобусната спирка стоят Режисьора и Журналистката. Чува се гласът на Режисьора:

РЕЖИСЬОРА: Скъпа моя! Това е една малка и бедна страна и затова истинско кино тук не може да се прави. Киното се управлява от железни закони - за да направите филм трябва да имате сценарист който познава вкусовете на хората, трябва да имате звезди които да вкарат публиката в салоните и най-вече - трябва да имате пари за да направите зрелище което да я задържи там.
ЖУРНАЛИСТКАТА: Нали не спорите че много режисьори са правили кино без...
РЕЖИСЬОРА: Споря! Преди 50 години хората са живели в непоносима скука в малки градчета без телевизия, без интернет и за да се спасят от сензорен глад са били готови да гледат скучната история за нечии душевни терзания. Днес още в рекламите за филма вие трябва да покажете повече зрелище отколкото има в цялото кино от 50-те. Хората искат да се забавляват а не да бъдат поучавани. ....
ЖУРНАЛИСТКАТА: Но авторското кино....
РЕЖИСЬОРА: Вие били ли сте скоро на прожекция на такива филми? Тъжна картина вярвайте ми. Нещо като сбирка на "Анонимни алкохолици" за интелектуалци. Авторското кино се гледа от шепа хора. Толкова малко и различни че за тях това е начин да се спасят за момент от самотата. Те се събират в киносалона за да се огледат след прожекцията и да видят че не са съвсем сами, че има поне още няколко души които мислят като тях - поне дотолкова че да останат до края на филма. Кино - ха-ха-ха....

Появява се Станко Р.

РЕЖИСЬОРА: А-а-а, това е за мен. (към Станко Р.) Здравейте драги. М-м-м, дамата е журналистка от списание Echo-East и любезно се съгласи да опише нашата малка екскурзия. Нали няма проблем?
СТАНКО Р. : Да, да, ей сега... (приближава до журналиската и говори неразбрано) Вашето списание........
ЖУРНАЛИСТКАТА: Идиот! (обръща се и се отдалечава)
Режисьора отваря уста за да възрази, но Станко Р. го спира с жест.
СТАНКО Р. : Да вървим, да вървим, чакат ни.

Влизат в бара. На бара седи Бизнесмена и пие водка. Той е висок, едър, мрачен, с вид на бивш спортист, облечен с фанелка, черно кожено яке и долнище на анцуг. Станко Р. поздравява бармана, поръчва си и се обръща към Бизнесмена.
СТАНКО Р. : Пийте, пийте, още е рано.
Режисьора си взима кафе и се приближава като оглежда Бизнесмена с неодобрение.
РЕЖИСЬОРА: А това сигурно е нашичт спонсор. Който пие не от радост или от мъка а от сутринта. Любопитен съм Вие за какво отивате там.
СТАНКО Р. : Нищо, ще изтрезнее. И Вие напразно така... Той е свестен човек, интелигентен, има две висши, а с бизнес се зае така, заради обстоятелствата. Знаете какво беше положението преди години.
РЕЖИСЬОРА: Е какво пък, в такъв случай се радвам да се запознаем. Аз съм режисьорът на този филм и се казвам....
СТАНКО Р. : Казвате се Режисьора.
БИЗНЕСМЕНА: Аха! А как се казвам аз?
СТАНКО Р. : Бизнесмена
РЕЖИСЬОРА: Значи аз правя филми и се казвам Режисьора. Да се надяваме че поне в титрите няма да е така.
БИЗНЕСМЕНА: И за какво правите филми?
РЕЖИСЬОРА: За зрителите естествено. За всички които ден след ден седят в тесни офиси, мръсни предприятия, гаражи превърнати в магазини и за да задоволят материалните си потребности вършат работа която не харесват. Аз им показвам че има хора по бездуховни и нещастни от тях и това им помага да забравят за момент омерзението от собственият си живот.
БИЗНЕСМЕНА: Не мислех че киното се занимава с това.
РЕЖИСЬОРА: Нима! А с какво според вас? Припомнете си последните филми които сте гледали. Убиства, насилие, престъпления, интриги... Хора които се преследват и избиват за пари отмъщение или власт.. Терористи, психопати и серийни убийци... Куфарчето с пари като квинтесенция на упеха... След всичко това е трудно човек да не се почувства духовно богат. И забележете - без да се налага да полага усилия за собственото си усъвършенстване. Ако все пак сте гледали и нещо различно от това - то е било разказ за време място или ситуация с която нормалният зрител не може да се идентифицира. Героичното, идиличното или романтичното минало например. От което лъха същата смрад на алчност и насилие. Във всеки случай нищо което би могло да ви наведе на мисълта че вие самият пропилявате живота си в преследване на ненужни фетиши.
СТАНКО Р. : (допива чашата си, тъжно оглежда дъното и, и махва на бармана за да поръча нова) Но защо така? Не бива. Нали целта на изкуството е да прониква в душата. Да разтърсва, да дарява вяра , на тези които са останали без никаква надежда. На нещастните и измъчените... Спомнете си как се лутахме безпомощни ... по пътя към светлото бъдеще... Как изкуството ни даваше смисъл и причина...
РЕЖИСЬОРА: О, да, когато нямахте свобода вие я търсехте в изкуството. Предавахте си от ръка на ръка копия на забранени книги. Спорехте в задимените кухни до сутринта. Филмите на Тарковски бяха за вас откровение. Но какво направихте когато тя дойде? Загребахте с пълни шепи от вече достъпните съкровища? Разказахте на всички за истините които сте открили с толкова труд? Не! Вие решихте че свободата вече е даденост, че някой друг ще се грижи да я запази и разшири. И се хвърлихте да наваксате с пропуснатите забавления. Да опитате забраненият плод в лъскава целофанова опаковка. Сериали, приключения, визуални ефекти, комикси, ескейпизъм, книги игри, мистика, многотомни поредици... И ако някой все пак се опиташе да ви посочи в какво затъвате вие се нахвърляхте върху него. Използвахте интелекта си за търсене не на Смисъла а на опревдания. (пародира) Всеки има свещеното право да харесва... Култовата поредица... Правено по изветният комикс с който са израстнали поколения... Дълбоки културни корени... (пак сериозен) Свободата, високото, безкористното изкуство, правото на избор никога не са даденост драги. Те изискват непрекъснато усилие за да оцелеят. Спомнете си Луис Карол: "...трябва да тичате с всички сили дори само за да останете на едно място. А за да отидете някъде другаде трябва да тичате поне два пъти по-бързо.".
БИЗНЕСМЕНА:И Вие успявате да творите мислейки по този начин?
РЕЖИСЬОРА: Божичко, не! Аз изобщо рядко мисля. Това води до депресия. А за творчество и дума не може да става.
БИЗНЕСМЕНА:А защо тогава изобщо правите филми?
РЕЖИСЬОРА: Заради признанието естествено. Щом хората искат да бъдат заливани с помия това си е техен избор. Аз им я осигурявам и след това получавам всеобщото възхищение за изяществото на вида и неповторимоста на миризмата и. Всички охкат и ахкат, крещят "Оскар, дайте му Оскар". И с право. А ето вие например. Вие сте приели системата. Очаквате хората да направят усилие за да получат нещо в замяна. Вещите които толкова обичат да притежават. Автомобили, часовници Ролекс и 50 инчови телевизори. Дори да ги убедите да направят това усилие какво ще получите? Пари и омраза. Освен ако се окаже че сте мафиот, че пътят към богатството ви е осеян с трупове, а парите ви са измъкнати от същите тези хора. Тогава може би Копола ще снима филм за вас, а Пачино и де Ниро ще правят чудеса, за предадат изцяло тънките нюанси на сложната ви душевност. Не, не питайте мен защо правя филми. По-добре се замислете за абсурдите в собственият си живот.
СТАНКО Р. : (вече видимо пиян допива поредната чаша и мрачно гледа дъното и) Знаете ли какво? Я вървете и двамата на.....

Става и със залитане излиза от бара. Камерата го следи в гръб. Застава до полето зад което се вижда околовръстното и София. Времето е горещо слънчево и тихо. Стои няколко секунди, после нагазва в тревата и бавно тръгва напред. С отдалечаването му зад него започва да духа силен вятър. Тревата зад Станко силно се вълнува от вятъра, а пред него е напълно неподвижна.
В кадъра дотичва бармана:

БАРМАНА: (силно към Станко Р.) Станко. Станко, а сметката. Станко. Станко. (гласът постепенно преминава в разтревожен женски) Станко. Станко. Събуди се. Станко.

(Станко Р. отваря очи и се оглежда с недоумение.)

ЖЕНАТА: Пак ли?
СТАНКО Р. : Пак.
ЖЕНАТА: Какво беше тоя път?
СТАНКО Р. : Сталкер. Сценарият. Трябваше да водя двама идиоти до студиото в което навремето снимаха "Треска за злато" - да молят за пари.
ЖЕНАТА: Значи едва ли е било чак толкова зле.
СТАНКО Р. : Беше. Смятах ако има мач да пусна единия на футболните запалянковци за да можем да минем край стадиона.
ЖЕНАТА: По зле от "Властелинът на капачката" - където се опитвате да занесете до телевизията печелившата бирена капачка за да получите джип, а кварталните мутри се опитват да ви я отнемат?
СТАНКО Р. : По зле. И двамата в края на краищата щяха да получат покани за "Шоуто на Славата". Дълбоко в себе си и двамата смятаха това за връх на признанието и успеха.
ЖЕНАТА: Е, божието богу.......
СТАНКО Р. : Всъщност цялата история беше една измама. Скрита камера. Бяха ми платили от едно телевизионно предаване. През цялото време чантата със скритата камера летеше около нас и снимаше. А отнякъде се чуваха смехове. И два пъти всичко прекъсваше за реклами. Шарани, трима шарани които ровят в тинята зад стъклото за забавление на зрителите.

Станко Р.
 

Re: Троя - последен пирон в ковчега!

Мнениеот Мартин » Сря Май 19, 2004 9:51 am

Темата ми наистина е разхвърляна; те всъщност са по-скоро три теми, но така ми дойдоха. Първо - за Троя; второ за американското кино след 11.09; трето за Саддам. Реших, че е безсмислено да пускам три отделни теми, при положение, че нито една няма и кой знае каква връзка с фантастиката.

А, да, още един аспект от повърхностното ми наблюдение на американското кино - забравих за серийното производство и на филми от рода на "бързи и яростни" и "ускорение". Те не могат да се конкурират с комиксовата поредица, но запълват картинката.

Милошевич често го споменават в новините; Апо мисля също го споменаваха. За Саддам няма нито дума.

Гледах нещо от Елена от Троя в един клуб - стори ми се същият бълвоч. А в случая въобще не коментираме, дали е близо до епоса на Омир или не. Само, дали е хубав филм.
Гледал съм и стар филм, сигурен съм в това, но спомена ми е мнооого смътен.
Мартин
 

Re: За Садам

Мнениеот Ханко от Осеня » Сря Май 19, 2004 11:16 am

Много мислиш, Мартине. Ако го споменават Милошевич, то е единствено как върви поредното заседание на делото му. Същото беше и с Апо. Много ще е тъпо да го заизкарват Садамчо сега, когато съпротивата в Ирак си търси знаме... Но щом душата ти иска, фантазирай си - в края на краищата всички в тоя форум сме изкушени в тая насока.
Ханко от Осеня
 

Re: Троя - последен пирон в ковчега!

Мнениеот altair4 » Сря Май 19, 2004 6:42 pm

Нямаш нерви? Къде ги загуби? Човека просто си е изразил мнението. Да го убием с камъни!
altair4
 

Re: Троя - последен пирон в ковчега!

Мнениеот ffox » Чет Май 20, 2004 4:10 pm

- идеята винаги е добра, особено ако ни доскучае повечко, но засега да изчакаме.

- нервите си загубих в клуб Кино на дира, по същата тема.

- мързи ме да пиша дълго изследване на "феномена" филмиран комикс в контекста на историята на тази книжна форма и после да правя същото само, че още по-дълго за американското кино, като се спирам подробно на дисперсната му същност, неразбирането на която ЯРКО личи, когато критиците му слагат всички студия и филмопроизводители под един знаменател и нерядко използват изрази като "Холивуд прави едикаквиси филми, Виж какво ни показват, Виж какво ни дават да гледаме, Виж ги какво правят/произвеждат" - всеки от които предполага плановост, която отсъства, единност, която я няма и тн противоречия.
Та както казвам страдам от комбинацията мързел плюс скрупули, или поне елементарно уважение - не мога да го направя както си му е реда, но сърце не ми дава да го претупам :)
ffox
 

Re: Троя - последен пирон в ковчега!

Мнениеот Мартин » Чет Май 20, 2004 4:47 pm

Съгласен съм, че изобщо не разбирам нищо от дисперсната същност на американското кино, аз съм прост потребител. Съгласен съм и че не правя разлика между студията и компаниите. Вече не ги следя изобщо. От 12-13 години насам студията не са това, което бяха. Те непрекъснато се поглъщат, фалират, купуват се от японци, сливат се и т.н. Просто отдавна не следя, кое на кого е. (да не говорим, че в БГ едва ли някой е видял с очите си, кой държи акциите на компанията Х, това не са толкова публични обстоятелства)
Но нека не забравяме, че в щатите има официални и много авторитетни цензорни институции, които много добре знаят как да поставят под един знаменател всички компании. Да не забравяме, че в щатите след 11.09. се появи и феноменът автоцензура - т.е. всичко, което навеждаше на мисълта за атаката, уязвяваше самочувствието и т.н., биваше изрязвано. Това май не е дисперсия. Аналогична беше ситуацията и в музикалния бранш (от сега си признавам, че не съм вещ и в дисперсната същност на американската музика).

А идеята за камъните, хм... нека направим елегантен завой към фантастиката - "Насилието е последното убежище на некомпетентния." А. Азимов : )))
Мартин
 

Последен пирон в ковчега

Мнениеот Goa » Чет Май 20, 2004 6:06 pm

Продължаваш да пишеш така, сякаш си убедена, че си последна инстанция и казваш върховната истина [s];-)[/s] Ярко личело неразбирането на дисперсната същност на САЩ-киното (не американското, впрочем!), слагането "под един знаменател" било недопустима грешка, отсъствала плановост... Е, единност няма как да има, естествено - единност в какво? Дори и в отношението към трупането на пари няма единност - все още се появяват филми като "Закуска за шампиони", които са подчертано непечеливши. И слава богу.

Но да оставим настрана единността и да погледнем към другите великодушно-небрежно похвърлени от височината на божествената файърфоксова непогрешимост пръски от нови, абсолютни, недосегаеми и дори непознаваеми от простолюдието долу истини. Първо - към обобщенията. Това е похват, все по-люто заклеймяван тук и там от хора, подрастващи в принципно новите сегашни условия и явно акселерирали развитието си дотолкова, че остарели на мозък, но не пораснали на опит (просто заради липсата на съответното ВРЕМЕ за натрупването му), чрез който да използват пълноценно този мозък. Ето, пак направих едно недопустимо обобщение. Сложих под един знаменател и теб, и всякакви кретени, нали? Ами какво да правя, като сте родени по едно и също време. Не мога ли да направя обобщение по възраст? Всички вие сте изцяло под действието на центробежни сили с невиждана досега мощност и ноосферната основа, формирана с хилядолетия и стабилна доскоро, вече е сериозно разклатена и не успява да ви даде необходимия вътрешен статичен баланс за нормално израстване. Вместо това вие се формирате като личности в едни почти непоносимо за човек рязко изменчиви условия, в една вряща и бълбукаща турбулентна среда и стабилността като формиращ фактор е заместена с хаотичност, която води до нов тип равновесие, все още неизследван и с тотално неясни качества. В резултат на всичко това може да се направи обобщението, че пред очите ни се развива нова раса хора с принципно нови качества, но и с отсъстващи стари такива. Шансът да се разберем е почти нулев, главно поради отказа на новите да приемат, че опитът на старите означава нещо - най-често споменаването му напълно неадекватно се възприема като натякване, насмешка, назидание, дори отричане. (Добре, този абзац отиде на майната си и се превърна в чисто заяждане, така че не го брой. Но да ме тръшне чумата, ако няма рационална нишка в горните шантави "обобщения".)

Обобщенията са не само допустими в много по-голям спектър, отколкото опитът ви допуска, ами и в много случаи са желателни, че даже и задължителни. И най-важното, обобщенията НЕ ВКЛЮЧВАТ всичко, освен ако изрично не е посочено - те отразяват преобладаващи тенденции. Колко немци и руснаци във Втората световна например са имали желание да се бият? А колко са се били наистина? Обаче се казва, че немският и руският народ като цяло са въвлечени във войната, което е съвсем допустимо и приемливо вярно обобщение. Какъв процент от холивудските филми попада в съответните категории, за които стана дума? Със сигурност доста голям - следователно обобщението е допустимо. То НЕ ИЗЛКЮЧВА съществуването на явления извън неговия обхват, дори не изисква и преобладаващо присъствие вътре. То просто е интеграл, представляващ познание (наречи го дисперсно), формирано на базата на повтарящи се дискретни явления, и този интеграл носи НОВА и следователно полезна информация. Холивуд НАИСТИНА прави еди какви си филми, наистина ни показва в повече еди какво си, а не НЕЩО ДРУГО или НЕЩО ТРЕТО, и не ми разправяй, че точно ти отхвърляш тази очевадност.

Ако ги нямаше обобщенията и хора, които да ги правят (често подигравани жестоко в началото), нямаше да има една голяма част от настоящото познание. Така че хайде стига сте ритали по това, че вече ми писна на папура.

Дисперсната същност на киното? Това пак го е измислил някой разбирач сигурно? Предавам се - не знаех, че някой е стигнал до тая гениална мисъл. Този разбирач не може да не е споменал, че същността на холивудското кино е не само дисперсна, ами и силно разнородна, анизотропна и на места аморфна, на места подредена, макар и с доста дефекти в подреждането. Не може да не е отбелязал, че понастоящем се наблюдава много сериозно засилване на процесите на дифузия, осмоза и топлообмен със системата на европейското кино (опс, обобщение! Няма пък - напук ще си му викам европейско кино), и то по следния механизъм (пак обобщение): навътре - всмукване на висококачествени специалисти (заедно с техните идеи) и преработката им в занаятчии; навън - износ предимно на нискокачествено производство (с ползване на наличните ресурси по места) и в крайна сметка - продукция от всякакво качество - от 0 до 10 по десетобалната (подчиняваща се на гаусовото разпределение, ЕСТЕСТВЕНО). В резултат на което се получава една забележителна европейско-холивудска сплав с абсолютно неясни все още качества и роля. И прочие, и прочие - разбирачите ги владеят тея работи, а ние можем да се забавляваме, като кибичим отстрани и се гневим на другите лаици, и подигравателно им доказваме колко по-лаици са от нас.

Нямало плановост? Хе-хе, хе-хе-хе [s]:-}[/s] На тая тема, както и на историята на феномена "комикс" и неговото преминаване в териториите на седмото изкуство ще отделя толкова време, колкото и за изследване на явлението "детска играчка" или "биберон" - тоест нула.

Аватар
Goa
Модератор
 
Мнения: 8364
Регистриран на: Сря Яну 15, 2003 1:01 pm

Re: Троя - последен пирон в ковчега!

Мнениеот Goa » Чет Май 20, 2004 6:09 pm

Малии, загубил съм си час и половина в глупости - одеве това мнение го нямаше [s]:-o[/s]

Аватар
Goa
Модератор
 
Мнения: 8364
Регистриран на: Сря Яну 15, 2003 1:01 pm

Това

Мнениеот Goa » Чет Май 20, 2004 6:13 pm

изглежда интересно, но както казах, загубих си час и половина в глупости, вместо да седна да го прочета. А имах намерението да се оплача, че нямам половин час свободно време накуп, за да го прочета... Стана малко като оня женски мохабет - "Скъпи, отивам до съседката за 5 минути, а ти пребърквай манджата през половин час"... [s]:-}[/s]

Както и да е, половин час ще се намери, че дори и ПО-МАЛКО [s]:-)[/s][s];-)[/s]

Аватар
Goa
Модератор
 
Мнения: 8364
Регистриран на: Сря Яну 15, 2003 1:01 pm

Re: Последен пирон в ковчега

Мнениеот ffox » Пет Май 21, 2004 12:56 am

;j

прочетох го

наистина, ако не желаем да се разберем, няма да се разберем

не съм против обобщенията - силата на статистиката си е безспорна и полезна, което не я прави непременно въздесъща; както и да е, аз също обобщавам - това не е, или не това е грехът.

знаеш ли, ето ти едно обобщение на текущата ноосферна среда - споделям го и отивам да гоня верблюдите: оценъчната функция в главите на хората се е сменила тотално в най-последно време - при подадена информация, те търсят не начин да я разберат, а възможност да я атакуват; това е интересно (вярвам, че на Иван Попов ще му хареса :}); дори аз с незначителното си ЕГН помня време, когато хората се опитваха да намерят смисъла стоящ зад несъвършенството на думите; днес като че ли предметът "статуя" е по-интересен от волята, която я е създала;
ffox
 

Re: Троя - последен пирон в ковчега!

Мнениеот Наско! » Пет Май 21, 2004 2:07 am

С огромен кеф изчетох многолозите ви дами и господа, без ирония намерих много ценни гледни точки. Мерси.
Особено вярно е наблюдението на FFox, че ценностната призма днес крара мислещия субект не да разбира, а да разглобява, не да търси утвърждение, а разобличение. И в основата на това стои усещането, че всички са подложени на "организирана реалност" срещу която трябва да се съпротивляват.
Ами що не погледнете на Холивуд и от друг ракурс: Той изпълнява функцията, която не успя да постигне "соцреализмът". Екранизира утопични еталони на битие, нравственост, и други такива неща, които никой в света не прави. А световната култура е система, който не търпи вакуум в която и да било своя форма.[s];-)[/s]
Ей , американски са и филмите "Форест Гъмп", "Да бъдеш Джон Малкович" и "Голяма риба" и т.н.
Наско!
 

Re: Троя - последен пирон в ковчега!

Мнениеот Генерала » Пет Май 21, 2004 2:36 am

А-а-а-а! "Голяма риба" - голям филм!!! Браво на Тим Бъртън и на всички актьори. Отдавна не бях гледал нещо ТАКА стойностно.
Сетих се за Ред Шухарт /сталкера/. Голям простак!!! По едно време се изцепи: "Стига с тая социологическа диария!"[s]}:-(([/s]
И тоя Андрей Слабаков, режисьорът, и той голям простак ти казвам. Преди известно време се изцепи, че тия в Холивуд не правели филми, ами топки сополи и ги хвърляли на хората, а хората им се радват, радват, а всъщност ония, там, в Холивуд си правели реклама на едно-друго, начин на живот и т.н. Аз се чудя още прав ли е, не е ли???[s]:,-([/s]
Генерала
 

Re: Троя - последен пирон в ковчега!

Мнениеот Ханко от Осеня » Пет Май 21, 2004 10:56 am

Луд е, Генерале, луд е... Колко зелника изяде молодеца Слабаков... т.е. колко субсидии изхаби, де. И баща му не ги е гледал забърканите от Андрюша...
Американското кино прави филми за различни категории хора. Е, какво са виновни, че примерно 70% им допадат екшъните. Френското кино след Белмондо и Делон се опита да прави само интелектуални филми. Е, фалира и си загуби публиката...
Мисля, че освен Форест Гъмп и другите споменати, трябва да се споменат и филмите на Кевин Спейси./може и пък да съм субективен/
Ханко от Осеня
 

Re: Троя - последен пирон в ковчега!

Мнениеот Добри_Д » Нед Май 23, 2004 12:55 am

Гледам хората тук във форума се пенят за някакви си "подвижни картинки" и си викам що и аз да не се включа в екшъна.

Значи наскоро имах възможност да отида за втори път на американски кино. След като приключихме с изпитите с няколко от българчетата при мен решихме да отидем на онези кино комплекси, които сега в София се имитират от комплекс Арена, и да изгледаме няколко филма. Аз видях два – Ван Хелзинг и Изпратен от Бога (Godsend). Като гледах рекламите (трейлърите) направо се притесних. Май почти всички филми дето идват са за глобални катастрофи при които типични американски герои спасяват човечеството. От какво точно го спасяват? От извънземно зло, което иска да унищожи човечеството; от природно зло, което иска да унищожи човечеството; от древно зло, което иска да унищожи човечеството; от чудовища, които най–безцеремонно искат да унищожат човечеството; и накрая нещо което лично ме засегна, от машинно зло (естествено програмирано от разни гадни хора), което иска да унищожи човечеството. Холивуд си позволява да посегне на такава важна творба като Аз, Роботът. Във филмът със същото име, Уил Смит ще трябва да спаси човечеството от серия мощни роботи с преработени 3–те закона, които се превръщат в армия хищни машини за убиване. Поне това разбрах от рекламата. Познайте дали ще успее. И какво качество ще му помогне. Невероятен героизъм и естествено фактът, че е добър. Просто няма нужда от логическо обяснение на нещата. Той е сам срещу армия от единици, всяка от които е по–силна от него. Но ще ги бие защото е пич. Като прибавим като това една имитация на Minority Report, няма много останали, за които да си говорим. Почвам да си мисля, че колективът от зрителите на филми в щатите има някакво псичихеско разстройство.

Все пак мисля, че има и норамлни филми. Те по–трудно се намират обаче. Аз гледам разни такива в видеотеката на колежа. Там работя и като няма какво да правя си пускам някой филм. В колекцията на колежа има доста малко екжъни и касови филми изобщо. Но има 3–4 филма на Тарковски, френски и италиански класики, Хичкок и прочие. Много на почит е Спайк Ли. Той освен това идваше да дава лекции в колежа, така че много му се кефят децата.

Що се отнася до двата филмите, които изгледах, ето мойто мнение за тях:
Godsend не беше твърде зле. Приличен съспенс, без някакви блестящи качества, които да ти останат в паметта. На мен ми беше много забавно как главният герой – едно 8 годишно хлапе, според мен доста добре изигран, се изхрачи от упор в лицето на учителката си. Един от компанията, който се бара за много разбиращ от кино резюмира филма така – "Някакво малко идиотче се разхожда с чук, а де Ниро през цялото време си чеше топките." (Де Ниро играеше лекаря създал малкото изродче и от време на време го даваха как върти две от онези метални китайки топки и мисли нещо.) Абе става да си изгубиш времето.

Другият филм беше още по–зле. Не че очаквах нещо от американски филм за герой, който трепе чудовища и вампири наред, ама викам, чакай да си изплакна мозъка след сесията с малко зрелища. То филмът беше направо скучен. Може би малките американчета, които се шашкат от вампири са харесали този филм, ама според мен той даже и да си изгубиш времето с него не става.
Добри_Д
 

Следваща

Назад към Общи дискусии

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron
Общо на линия e 1 потребител :: 0 регистрирани0 скрити и 1 гости (Информацията се обновява на всеки 5 минути)
На Сря Яну 15, 2020 8:06 pm е имало общо 349 посетители наведнъж.

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта